Någon som åkt på UCPAs surf-resor?

kebnekaijsa

Ny medlem
vad tyckte ni?
Jag har bokat en resa till biarritz den 3 sept.....
ngn som vet hur vädret är där då? Bättre än sverige hoppas jag?

Enligt surfakademin när jag ringde och snackade lite med dem så är vädret lite kyligare då och man har inte samma garanti på att det är varmt och skönt, samt att vågorna är större! Men det är ju alltid kul med utmaningar : )

asså?
Enligt ucpa så har dem längre sommar, och de är "iallafall 20-25 grader"....och vågorna blir bättre och fler när de kyler på lite (dvs. de blir fler vågor än i juni/juli)...eller de kanske var de du menade??

hha....hm..jag har bara 2 dagar kvar innan ja måste betala in anmäl.avg....funderar på att inte göra de!!
:-)

Hallå, det är frankrike/Biarritz ni talar om, det ligger i Europa, det verkar som om det ligger på andra sidan jordklotet när ni skriver. Det stämmer att det fortfarande "kan" vara varmt i september, och det mesta talar för det, men ni kommer ändå behöva tjocka wetsuits eftersom det är atlantkusten vi talar om. Stämmer även att tendensen till stora vågor blir kraftigare när temperaturen sjunker, men det är september och inte november ni pratar om.

boka ni, det kommer ni inte ångra.

men vilken månad tror du att man vinner mest på att åka?
Jag vill juh ha varmt o skönt...(men har egentligen inte möjlighet att åka juni/juli/augusti)...

tror mer på september än maj om det är det som det står emellan, börjar iofs att snabbt bli varmare här i Paris där jag befinner mig nu, så sista veckan i maj kanske kan funka också i Biarritz, men tror som sagt mer på september. Brukar ju nu för tiden vara varmt in i september även hemma i Sverige eller hur?

nja...med sverige vet man aldrig, nu har vi juh redan haft sommaren här...så inte vet ja om de kommer hålla i sej till september!? haha...

men ...om jag skulle åka då....är juni juli augusit att föredra då?

Jag kommer att dra till Hossegor som ligger lite söder om Biarritz i mitten på juli, tror det kommer att bli grymt.

Hej

Tycker klart ni kan aka i september, i juli augusti ar det klart varmare men betydligt mer crowded i vattnet. Sitter sjalv i hossegor for tillfallet da jag ar har pa surfcamp med bla Sverre Liliequist och Micke Sandy pa en resa som Xtravel och Frankerhauser ordnar. Biarritz har betydligt mer turister sa skall ni leta er dit i sommar sa forsok undvika juli och augusti och sta ut med lite kallare vatten men oftast behover ni inte vatdrakt forens i slutet pa september.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp