Någon som går på Jensen norra i sthlm?

Renqvist

Ny medlem
Hej jag ska förmodligen börja på Jensen Norra men jag har lite frågor...

Många säger att det är mycket plugg...
Hinner man med skidåkning i veckorna?

Tacksam för alla svar...

tjenna, jag går i 1an på jensen norra atm, sam-ekonomi. det är inte mer plugg än i andra skolor, det är bara en myt!

man läser färre ämnen per termin än andra skolor, ungefär 5 st, men då har man längre lektioner, har t ex 3h geografi på måndagar xD jag tyckte detta var jobbigt i början men man vänjer sig snabbt!

ena veckan går jag 8 till 12.30 ungefär och andra 12.20 till 17.00 så planerar att hinna åka en del i hammarbybacken i veckorna när den är öppen :D
för övrigt en jävligt bra skola och du ska inte tro på allt skit som sägs att det är en slacker skola, oseriös etc...

hoppas jag kunde hjälpa! :D

Känner folk som går där och nej, enligt dem är det inte mycket. Du ska nog hinna åka.

jag går i 2an, det är inte mycket plugg tack vare att man inte läser så många ämnen samtidigt, dock hamnar proven ofta samtidigt och då blir det lite mer. förövrigt en soft skola

Mycket plugg!XD alla jag känner som går där säger att det är typ slappare än höstadiet..

Vad ajg ahar hört är att det är sjukt LITE plugg... Och att dom ger bort betyg som om det vore tusenlappar i St-Tropez under svensk-veckan!

Tjaba, jag gick ut från Jensen Norra i våras och skolan är precis som alla andra. Det blir vad man gör det till. Att lärarna ger bort betyg "som om det vore tusenlappar i St-Tropez under svensk-veckan!" stämmer inte alls. Man får kämpa för att få bra betyg såklart.

Och ja, du hinner åka skidor i vecka, iaf varannan vecka då du går det tidiga passet.

Det var en bra skola med framförallt jävligt bra lärare. Ett plus är ju skollunchen som man äter på restauranger runt omkring!

Tillbaka
Topp