Någon som haft kontakt med / köpt av Telemark-Pyrenee?

KelleB1

Medlem
Jag är ute efter ett par nya innerskor till mina Scarpa T1:or och har försökt få kontakt med företaget Telemark-Pyrenee via e-mail funktionen på deras sajt. Men har inte fått ngt svar. Det känns osäkert att bara slänga in en beställning hos ett företag som inte ens verkar orka besvara en enkel fråga på e-posten (trots att jag skickat påminnelse....). Hur ska man då tro att dom hanterar ett eventuellt bytesärende eller en reklamation?

Någon som gjort affärer med dom eller haft någon annan kontakt med företaget?

Eller kanske någon som har tips på var jag annars kan köpa Intuition innerskor till Scarpa T1?

BRA

Senast ändrad:
Jag köpte just ett par bindningar från Telemark Pyrenees. Lagersaldot på webben stämde inte och bindningen var i själva verket slut. De meddelade dock detta snabbt och föreslog alternativ. Till slut fick de in rätt bindning i en retur och kollade med mig om jag ville ha den. Levererades blixtsnabbt med DHL. För mig funkade alltså kommunikationen med dem mycket bra och de verkar veta vad de pratar om.

Har handlat både skidor och lite annat skoj därifrån. Funkar lika bra som med tysken skulle jag vilja påstå.

Tack, det låter seriöst. Du kanske har en "riktig" e-pst adress till dom, efter dina konversationer? Det kan ju vara så att e-post tjänsten på deras webb inte är riktigt 100%? Kanske skulle funka bättre ifall jag skickar via mitt Outlok i stället?

Tack för svar! Jag väntar också på spec från Alpingaraget som sagt att dom ska kunna fixa det åt mig.

Har handlat ett par gånger därifrån och det har funkat klockrent bägge gångerna. Senast var expressfrakten dessutom billigare än ordinarie frakten! :)

Testa att nå dem på: enquiries@telemark-pyrenees.com

Tack ni som svarade. Trots flera e-mali till Telemark-Pyrenee har dom inte svarat och jag har ingen lust att göra affärer med ett företag som är så lite "på tårna" mot nya kunder. Scarpa svarade däremot (på god engelska och efter påtryckning samt att jag låtit Google översätta delar av ursprungliga brevet till Italienska....) och Alpingaraget har sedan lovat plocka fram den produkt som Scarpa och dom kommmit fram att passar mig bäst.

Tack och önskar en fortsatt trevlig skidsäsong (även om det inte ser så upplyftande ut utanför fönstret i skrivande stund....)

Spelar ingen roll, litar inte på ett företag som nonchalerar ens brev. Hur skulle dom då reagera på en reklamation eller liknande........

Dom är smooth att ha å göra med! Svarar dom inte på mail och man måste ha tag på dom så lyfter man bara på luren!

vill man ha kunder så svarar man bara på mejl,. Jag kan inte låta bli att dra slutsatsen att om dom nonchalerar tre förfrågningar vi e-posten så kommer dom sannolikt att vara lika nonchalanta i ett reklamationsärende . Jag har gått vidare med ett annat företag som orkade ta sig än mitt ärende och fick beskedet i går att det ligger ett par Intuition inneskor och väntar på mig i Sverige!

Beställde igår kväll från dem, imorse vid 10:30 kom bekräftelsen att beställningen var mottagen och den skickades senare på eftermiddagen.

Återkommer med rapport då grejerna är framme.

Köpte skidor där för några år sedan. Ringde å frågade nåra frågor. Kanon servece å kunniga. Snabb leverans å inget knövvel. Skit i mejl.

Den här affären avslutades på ett bra sätt för snart ett år sedan...(stänger tråden efter detta sista inlägg). Alpingaraget fixade vad som behövdes åt mej. Snabbt och smidigt medan fransoserna inte svarade på e-post ens efter tre försök. Ni som har goda erfarenheter av Telemark Pyrenee må gärna fortsätta göra affärer med dom medan jag själv använder min konsumentmakt till att inte göra affärer med ett företag som ignonerar min e-post.

Köpte ryggsäck till frugan därifrån förra året. Funkade perfekt. Men jag skulle inte heller truga om jag tyckte servicen var dålig. Det har absolut ett värde att handla på hemmaplan där man gör affär "face to face". Synd bara att det ska vara så sjukt dyrt här hemma ibland.....

Tillbaka
Topp