Någon som har åkt på Extreem sweet o ?

RAFFA

Ny medlem
Hej! Är det nån som har testat sweet o? Undrar hur den skidan är ? Funkar den bra i puder? Pisten?

Det finns bättre extremskidor för puder - ex. Big O eller Big Chief. Sweet O är dock den perfekta kombinationen av en pistcarver och en finfin puderskida. Så söker du en skida som funkar bra överallt så leta inte längre...Sweet O är ditt vapen.

Om du är ute efter en lite mer offpist åkning och inte tänker åka baklänges så kan du ju kolla på Extrems Patriot. Det är en super skida som är lite bredare under foten och ger lite mera flyt när snön är mjuk.
Lycka till med dit val.

//Fredde

Jag testade den första årsmodellen och jag hoppas verkligen att dom har förändrat den radikalt sen dess. Det är den absolut sämsta skidan jag någonsin har provat, kändes oerhört korta (tänk snowblades) och en mer nervös skida få man leta efter. Dom var mer oroliga i pisten än vad mina 155cm Atomic WC-SL är.
Så jag hoppas den är förändrad.

Dà har du inte testat särskilt mànga skidor utter.. Och den är förändrad.
Satsa pà big o i den mjukare varianten, du kommer inte bli besviken.

Jag skulle också tipsa om Big-O, den har jag kört... En riktigt trevlig bekantskap det lilla jag testade den. Dock testade jag nog den vanliga, omjuka modellen. Jag och mina polare (han testade BIG Chief) hade grymt kul när vi körde parallell-super-G i Åres pister. Big-O är en riktigt bra puderskida som funkar bra i pisten om man kan tänka sig större svängar...

David_Kantermo sa:
Dà har du inte testat särskilt mànga skidor utter.. Och den är förändrad.
Satsa pà big o i den mjukare varianten, du kommer inte bli besviken.
Nej verkligen inte... eller jo visst ja. Jag har ju testat jävligt många skidor. Och bra att den är omgjord.

Tillbaka
Topp