någon som har erfarenhet av Rossignol Squad 7?

oscar8

Medlem
För-nackdelar med Rossignol squad 7, någon som har åkt eller har dessa skidor ?

Lite seg skida faktiskt. Va så sjukt taggad på den förra året tills jag testade den.
Skulle inte rekommendera den. Skulle köra en Völkl two istället vilket jag gick för istället.

Fördel - Stabil stabil stabil stabil

Nackdel - Ej lekfull

Squad ska ju vara deras köttarskida och är inte tänkt att vara lekfull direkt. Men det ska sägas att jag har sett Alexander Nordvall allt lekt som en tok på sina Squads iaf...så det går om man kan :) Personligen har jag INGEN erfarenhet kring dessa skidor då Rossignol brukar vara rätt svåra att få testa på skidtest. Hade gärna testat om tillfälle skulle ges :)

Har kört föregångaren Soul 7 ( inte den nya med samma namn) som har samma mått och mig veterligen samma konstruktion med undantag för honeycomb i topparna i tre säsonger.

Grymt kompetent skida, fartstabil, lagom styv men ändå lekfull och smidig. Lätt på foten för att vara så stor.

Det enda jag möjligtvis har emot dom är att framändan kan kännas lite väl bred ibland. Hade gärna sett samma skida 8-10 mm smalare fram.

dannedieharder sa:
Har kört föregångaren Soul 7 ( inte den nya med samma namn) som har samma mått och mig veterligen samma konstruktion med undantag för honeycomb i topparna i tre säsonger.

Grymt kompetent skida, fartstabil, lagom styv men ändå lekfull och smidig. Lätt på foten för att vara så stor.

Det enda jag möjligtvis har emot dom är att framändan kan kännas lite väl bred ibland. Hade gärna sett samma skida 8-10 mm smalare fram.
Det ända som är skillnaden, förutom tip och tail design, är att det var titanal i den som hetter Soul7 och var den första Squad7 (som produktionsvarianten hette 12-13) och då kanske även...flexet? Åk-känslan? Allt? :P

Nja Per är helt klart osäker på det, det exemplar jag har, har då inge titanal i sig. Det har sagts mig att det ska vara titanal i den modellen men om det är det så skulle det i så fall vara väldigt väldigt tunna stringers.

Ingen metall när jag monterade och ingen metall under belaget. Så jag skulle tro att mina skidor är sånär samma som den blå/svart/vit/röda Squad 7 fast inte massproducerade.

Den gamla SuperS7 hade väl däremot titanal.

dannedieharder sa:
Nja Per är helt klart osäker på det, det exemplar jag har, har då inge titanal i sig. Det har sagts mig att det ska vara titanal i den modellen men om det är det så skulle det i så fall vara väldigt väldigt tunna stringers.

Ingen metall när jag monterade och ingen metall under belaget. Så jag skulle tro att mina skidor är sånär samma som den blå/svart/vit/röda Squad 7 fast inte massproducerade.

Den gamla SuperS7 hade väl däremot titanal.
"The new Squad 7 is metal-free, it comes in a single 190-cm length, and compared to the Super 7 it's a little wider". Fasen. Det hade du rätt i. Var STENSÄKER på att det var metall i dessa.

Trodde jag med tills jag fick dem i handen, dock glad att det inte är det då jag gillar dem skarpt som de är.

Tillbaka
Topp