Någon som har koll på skidpriser i Tyskland?

Micke_K

Ny medlem
Finns det någon som vet hur de tyska sportbutikernas skidpriser ligger jämfört med sverige.
Jag menar fyskiska butiker och inte webbutiker.

Åker till södra tyskland nästa vecka och tänkte kika på skidor om de håller bra pris nu i slutet på säsongen.

Skall till stuttgart, de har inga skidbackar där så jag hoppas att priserna är låga. Verkar *iaf* som de har mycket skidor i vissa butiker, hittade en bild från en Intersportbutik: http://www.intersport-breitmeyer.de/uploads/pics/37.jpg

Är tacksam för info om någon vet.

Givetvis kollar jag priser när jag är där och kan skriva lite om någon undrar efter resan...

Den numera helt uttjatade Conrad är en fysisk butik som har en filial i Garmisch P och en en bit därifrån i en annan stad (finns säkert på hemsidan). Priserna är samma där som i internetbutiken. Jag vet inte om dom ligger lägre än andra affärer i Tyskland, men det borde iaf vara en fingervisning på hur prisbilden ser ut.

Fyller på med lite info om den gode Conrad.
Det finns totalt 5 butiker i kedjan:

En i Penzberg mellan Garmish och München. Huvudbutiken tror jag.

Två i Garmish (en med turgrejer, sovsäckar, tält, osv och en med vanligt alpint sortiment ).

En i Wielenbach.

En i Murnau.

De två sistnämnda ligger också i samhällen mellan Garmish och München. Conrad brukar ha bra dealar under säsongen och kan väl även antas dra på med rejäla reor framåt våren.

Tillbaka
Topp