Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den pjäxan som du provar dig fram tills den känns bra - den är i regel 1-3 nummer för stor.MoaK sa:Okej! Tack för svar!
Anledningen till att jag funderar är för att det är första gången jag ska köpa ett par skidor. Har tidigare bara hyrt och det har gått fint. Det jag är rädd för om jag köper pjäxor och skidor här hemma i Sverige är att de inte kommer kännas bra när jag väl har åkt några dagar därnere. Vad gör jag då? På tidigare resor när jag har hyrt så har jag ju bara fått komma in o byta pjäxorna om de inte känts helt bra. Det kan jag ju inte göra med köpta hemifrån.. Det jag tycker är svårt är att pjäxan inte behöver kännas likadant då man provar den första gången och efter 2-3 dagar i backen etc. Förutom de grundliga tipsen om hur en pjäxa ska sitta, hur känner ni av att pjäxan sitter bra? Och om den inte sitter bra efter några dagar i backen, vad gör ni då? Tycker det är jättesvårt.. Men tur att några vänliga huvuden tar sig tid att svara här..Tack!
Har jobbat på ett gäng uthyrningar både i Alperna och i Sverige och vi har slipat skidora flera gånger under säsongen om det har behövts så att de inte är slipade är inte sant. Tror det beror på var man jobbar och vilket klientel man har.koppen89 sa:Har jobbat i en uthyrning flera säsonger, tyckte inte alls att det var något fel på den utrustning vi sålde ut.
Priset till kunden vart oftast inköpspris minus 30 %, dvs våra inköpskostnader.
Sen så slipas inte skidorna något under säsongen, bara vallas.
En full prep med belagfixning samt slip och vallning gjordes innan dom såldes iväg.
Demobindningar brukar behöver inte vara dåliga på något vis, men oftast finns inte dom bra i uthyrningarna, bara dom billiga.
Detta är dock väldigt inviduellt i alla uthyrningar.
Problemt är dock att det inte brukar va så avancerad utrustning som finns i hyran, så därför är det oftast bäst att köpa nytt, eller på rea.