Någon som har provat detta?

Baddie

Ny medlem
Tjena!

Nu är det tyvärr så att jag inte har någon digital videokamera. Jag har bara en riktig bamsing med ett sånt där fett VHS-band som man lirar in på. Jag kan därför inte lägga in skiten på datorn för att lägga till låtar och sånt. Kan kameramannen istället sjunga låtarna medans han filmar åkaren? Är det någon som har provat detta? i så fall blev det bra?

Vore ju lättare att ha med sig ett litet sånghäfte än en hel stereo i backen :)

Låter fett bra med sånghäfte. Då kan man ju anpassa tempot i musiken till åkningen..

ärligt, Jag tror inte att det är nån jätte bra idée. Ta med en gospelkör istället.

skaffa en sån där spelare som du kan spela över vhs bandet till datorn, gå till nån exper/onoff/elgiganten eller vad som helst o fråga, många har det...

En riktig sköning som man gjorde när man va mindre va ju att tejpa fast feta lurar på micen på kameran, och sen spela igenom walkman;) Men ironiskt som fan hahahaha!

En kompis till mig provade med att "prata" (var väl mer skrik) när han filmade en gång. Blev inget vidare, för mycket vind ;) Så det får nog bli stereon på högsta volym i stället. Det är ju trevligt för resten av åkarna också. Ramla bara inte, för då skippar ju cd:n..

Man kan lösa det i efterhand Baddie!

Först spelar du in skidåkningen utan musik som vanligt. (Att sjunga samtidigt blir inte bra ljudmässigt, det blir bättre akustik inomhus för då studsar ljudet på väggarna och tapeterna.)
Ta den inspelade filmen och sätt in i din videobandspelare. Rigga upp kameran framför TV:n och filma rutan samtidigt som du trycker på Playknappen på videon. Här kommer den smarta grejen in. Sätt på en skiva med bra musik samtidigt som du filmar så får du bra musik till din skidfilm. Glöm bara inte att gå ut ur rummet och be föräldrar och syskon att vara extra tysta under den tid som inspelningen tar. Då får du nästan HiFi-kvalitet på ljudet, jag lovar. Det är så proffsen gör! När du har lärt dig tekniken kan du experimentera med att ändra volymen på låtarna under inspelningen och kanske till och med byta låtar samtidigt som du filmar!

Lycka till.

om du skulle känna att den där sjukt bra idén inte håller så går det faktiskt att lägga in på datorn. jag har inte heller en digital men med några feta sladdar som farsan fixat så går det att få in på datan. kolla med närmsta elektronik-butik.

jo ja har provat o sjunga.. men asså ja har sån rackarns dålig sångröst så de lät ungefär som håkan hällström som sjung , =S men om du har en fin stämma så tycker jag att du ska satsa på de! de funkar helt klart..

Tillbaka
Topp