Någon som har testat dessa hjälmar!

Kör på dynafithjälmen med visir till! Årets hetste trend enligt många.

Huruvida det finns bra respektive dåliga hjälmmärken går väl att diskutera, så länge de är godkända ska de ju hålla? Är dock skeptisk till dynafithjälmen även då den är godkänd för både det ena och det andra, känns mer klätterhjälm när man tittar på den.

Har kört på olika cebe de senaste åren och de har skyddat mig mot allt ifrån klippväggar till shotglas.

Får kolla upp cebe då, tack för tipset. Hade själv en hjälm från chris peterson i vintras, godkänd och allt men har fått en lång spricka i plasten. Snygg hjälm men den är nog riktigt kass säkerhetsmässigt.

Det finns ju inga hjälmar som egentligen tål flera smällar. De ska ju egentligen slängas efter den utsatts för en rejäl smäll. Spricker hjälmen så har den väl fått en smäll o bör bytas ut... det är ju så dom funkar.

DaWie sa:
Det finns ju inga hjälmar som egentligen tål flera smällar. De ska ju egentligen slängas efter den utsatts för en rejäl smäll. Spricker hjälmen så har den väl fått en smäll o bör bytas ut... det är ju så dom funkar.
Vet inte alla redan det?

Lånar tråden lite och frågar om det är någon som har erfarenheter av sweet trooper fullface, låter sm en bra hjälm.

samma skit som halfcut fast med integralet och halfcuten är riktigt bra och bekväm, ska kanske skaffa en fullface till vintern

Fullface såg rätt dum ut, men e nog säkrare dock.

Jarle sa:
Lånar tråden lite och frågar om det är någon som har erfarenheter av sweet trooper fullface, låter sm en bra hjälm.
Samma passform som övriga sweet trooper, väger snuskigt lite. (mindre än min gamla hjälm som inte är fullface... det säger allt!) Faktum är att hjälmen är exakt identisk med troopern (kanske inte helt oväntat) så när som på integralen som är fastnitad (och ej avtagbar)
Enda nackdelen med hjälmen är att man ser ut som en rymdvarelse, fast det kan det ju vara värt vid nästa faceplant...

Nojlas sa:
Jarle sa:
Samma passform som övriga sweet trooper, väger snuskigt lite. (mindre än min gamla hjälm som inte är fullface... det säger allt!) Faktum är att hjälmen är exakt identisk med troopern (kanske inte helt oväntat) så när som på integralen som är fastnitad (och ej avtagbar)
Enda nackdelen med hjälmen är att man ser ut som en rymdvarelse, fast det kan det ju vara värt vid nästa faceplant...
Låter helschysst, då var hjälmesväret ur världen. Skitsamma hur man ser ut, som du säger är det värt det. Har redan brutit käken en gång och tänderna sitter ju inte där de ska efteråt. Inte roligt att leva på youghurt i x antal veckor heller

Dahllof sa:
Kinkad sa:
tack för att du sa de i tid :)
Bara jag som tycker giro är ett praktexempel på riktiga skithjälmar?
Tillbiffade cykelhjälmar bara...
Provade deras fullface och den var fanimej ett skämt. Nätet vid vänsterörat lossande så fort jag tog i den och S/M passade inte mig skalle som annars kräver typ L. Dessutom vansinnigt tung! Övriga hjälmar känns extremt plastiga och överhajpade och definitivt för dyra i förhållande till vad man får.

Nej, hade jag haft skidbutik hade jag bara köpt in Sweet och POC. Dyrt som tusan men det får skallen vara värd.

Tillbaka
Topp