Någon som kan lite tyska?

• Trådstartare Trådstartare Slopestar
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sport-Conrad ett jävligt skönt namn på en affär...

Vad jag förstår med min steg 4 tyska så ingår inte bindningar, men få det bekräfta av någon som är halv-tysk...

nää, måste hålla med peakfreak, steg 4 täcker inte alla behov som en människa i dagens samhälle behöver.. ärligt talat så behöver man inte veta hur det funkar med pronomen och ackusativ, om man inte kan några ord...

menmen, jag har ingen aning iallafall

//Blom

jag har en kompis dom köpte ett par BC från conrad. även kallad "tysken", han är riktigt nöjd, och det är en seriös sida skulle jag tro. ha det

Tysken Sportiga Conrad :P

Det ingår INTE bindning!

Har haft 32 lexioner i tyska :P

Ha det!

Okey... Men för 329 verkar ju bindning ingå i varje fall... Nu är frågan bara vad jag skall skriva in i rutorna som kommer upp när man skall lägga in sin beställning...

Rutorna är följande:

Schuhgröße - Skostorlek?
Sohenlänge - ???
Skilänge - skidlängd

Men vad betyder Sohenlänge?

http://www.sportconrad.de/Warenkorb/check_out.asp?CartPack=FR107

Sohlenlänge betyder storleken i mm på din pjäxa. Varför man behöver denna vet jag inte... Ev bindning ställer man väl in själv?

Sulans längd spelar roll när man monterar bindningen, det står (i 99 fall av 100) på sidan av sulan.

Du måste ange sullängden för att bindningen ska bli rätt monterad! (Skostorleken är däremot helt ointressant...) Står den inte angiven på din sko mäter du helt enkelt storleken på sulan, häl till tå. Du anger måtten i cm. (Skulle du ange i millimeter märker de säkert det så att det oxå går bra!

MVH/MM

PS! Du har väl sett erbjudandet för 299€ http://www.sportconrad.de/menuPages/1M_03_03.asp?TheID=29 DS!

PS2! Du ska ange måttet i cm med en decimal. Dvs 314 mm är 31,4 cm. Glömde det först, med det kanske du förstod ändå! DS.

om ni tittar lite noggrannare så ser ni att ni kan välja så att hela sidan står på engelska. uppe i högra hörnet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp