Någon som rest med X-travel Roadtrip Utah?

Gazza1

Aktiv medlem
Tänkte kolla om det är någon som har åkt med X-travel Roadtrip. Jag har tyvärr ingen kompis att åka med i år så jag måste åka själv om det ska bli något puder.
Hur är resan ni som har åkt med dem?
Hur är arangemanget?
Vad är det för nivå på gruppen?
Och är det någon som har varit i Utah, hur var stället. Aldrig åkt i staterna.

Alla svar uppskattas.

Senast ändrad:
Hej! Har inte åkt just Usa men körde Canadas roadtrip förförra året och Japan i vintras. Har bara bra att säga om uppläggen med Xtravels. Reste ensam bägge gångerna och det var inga problem att komma in i gänget. Det blir lite som en lumpenkäsla över det hela när man umgås hela tiden.
Nivån på gruppen kan ju variera beroende på vilka som åker just din vecka men dom flesta som bokar en sån här resa är relativt seriösa åkare. Guiderna som vi haft har varit riktigt bra med ett bra säkerhetstänk plus fixat allt som behövs runtomkring.
Ska själv testa deras roadtrip Usa/Alaska i vinter. Boka du kommer få en toppenresa.

Med vänlig hälsning Öhrman

Senast ändrad:
Tack för svaret. Det låter jätte bra ju.

Tänkte bara kolla hur mycket runt kostnader man behöver räkna med en sån här resa. Verkar ingå någon simpel frukost. Jag vet att reskassa är relativt. Men mellan tummen och pekfingret, vad skulle du säga behövs för mat och andra utgifter som tillkommer under en sådan här resa?

Det mesta ingår ju förutom maten. Standardfrukosten på motellen var ingen höjdare men guiderna köpte ibland till lite extra pålägg. Nu är dollarn ganska billig för oss så maten är inte så speciellt dyr. Räkna med ca 100-120 kr för en rejäl hamburgertallrik med dryck till lunch och 150-200 kr för middag på kvällen. Visst man kan säkert köra riktig budget med maten och käka själv på en seven-eleven men inte så socialt precis..
Sen kanske man vill ljuga över en öl eller två efter en hård dag på berget. :)
Nån kväll brukar dom dra till nån varm källa och bada men det är frivilligt. Orkar oftast inte göra så mycket mer än att äta och sova. Ska jag säga nåt negativt så var färden i vanen ingen skön upplevelse, komforten hade ganska mycket att önska.

Tack så jätte mycket för svaret. En polare som ska svara denna helg gällande Japan. Blir inte det av så blir det en Roadtrip i BC med största säkerhet. Tack för svaret.

Min kära pappa åkte med dom och var jätte nöjd med resan. Tyvärr åkte han ett år då det vara dåligt med snö vilket gjorde att det kanske inte blev lika mycket puder som han tänkt sig. Han åkte också själv men sa att det var flera på resan som gjorde det!

Snödjup

Tillbaka
Topp