Någon som ska till st.Anton 08/09

saija

Ny medlem
shit nu har ja bestämt mig jag ska till st.anton ensam...mina vänner har bangat en efter en,men ja ska dit oavsett....är det nån mer än jag som åker ensam?känns lite läskigt att inte känna någon där nere...annars nån som har några bra tips om vad man ska tänka på när man åker ner dit?

kram//sandra

Wiiii, jag ska ner. :) Kan knappt vänta!
Kan tipsa om att skicka i väg lite ansökningar om jobb så här innan även fast de alltid löser sig på plats. Boende får man ofta med jobb så har du flyt som jag så fixar sig både och så här innan. Annars är de som sagt ingen panik. De löser sig därnere om man är ute i någorlunda god tid!

Vi ses säkert i dimman därnere!

/Eric

ska du ner ensam eller tillsammans med någon??
ja jo det är det som är tanken min tjejkompis som var där i vintrashar kollat ett jobb åt mig väntar fortfarande på svar därifrån dock men man vill juh egentligen ha den tryggheten att veta när man åker ner...får ja inte tag å nått åker ja ner oavsett...vad är det för ett jobb du sökt då?...har du varit där nere förut?

ja de gör vi säkert ta had om dig kram//saija

Ska ner till Sant Anton ensam också. Första året. Alla kill-polare är i lumpen och tjej-polare studerar eller reser til asien. Ska i lumpen i mitten av april och har inte tänkt ruttna i Oslo. Åker i början av december för att hitta jobb. Någon som vet om nåt billigt ställe att bo första tiden innan man fixat jobb? Hoppas på att fixa ett jobb med boende. Nån som har tips om hur man skaffar jobb på plats? Är det viktigt att prata flytande Tyska? Och nån som vet i vilka jobb boende normalt är inkluderat?

jobbar du i oslo nu?de gjorde ja nu i vintras och ja ska tillbaka och jobba två månader nu inför st.anton för att få lite cash...
de flesta ja hört rekomenderar olika vandrarhem...det är nog de ja tänker satsa på själv faktiskt...och tyska var bra att kunna men mest viktigt om du ska va servitris,,,...

jag tankte dra ner ensam till st anton i borjan av december typ, och precis som du sa har vannarna droppat av en efter en.. drar antagligen till oslo nu jag med i tva manader for att jobba ihop lite cash, ar ganska pank efter nz sasongen nu ;)

Jag skall också ner ensam, men kommer inte förrän första veckan i januari hoppas hoppas att det går att få jobb då också. Några specifika tips på billiga vandrarhem att bo på i början? Måste ju ha någonstans att ta vägen när man kommer ner, de första dagarna iaf... Hur svårt är det att få jobb? ha de gött

Tillbaka
Topp