Någon som testat frammontering QST98?

Hitbox

Medlem
Hej,

Som titeln lyder undrar jag om någon har testat att montera fram bindingen från rek på QST 98.
Är sugen på att köpa ett par men osäker vart jag skall montera då jag åter mittmonterat på mina Bent Chetler i dagsläget

Jag har inte provat, men läs denna:

Det är ju en rätt traditionell skida som är tänkt att monteras relativt långt bak (-8,5), att montera fram dom någon cm är nog inga problem, typ -7.5 till -7, men mer än så så börjar du nog rubba karaktären på skidan och hamnar troligen med tyngdpunkten framför smalaste punkten på skidan.

Vad är tanken med skidan, vad ska du använda den till? Finns massvis av andra skidor annars som har lite mer central stance, men som ändå inte är parkskidor liksom.

Jag har inte provat, men läs denna:

Det är ju en rätt traditionell skida som är tänkt att monteras relativt långt bak (-8,5), att montera fram dom någon cm är nog inga problem, typ -7.5 till -7, men mer än så så börjar du nog rubba karaktären på skidan och hamnar troligen med tyngdpunkten framför smalaste punkten på skidan.

Vad är tanken med skidan, vad ska du använda den till? Finns massvis av andra skidor annars som har lite mer central stance, men som ändå inte är parkskidor liksom.
Tack för svar.
Är ute efter en One quiver ski, som klarar det mesta bortsett från bottenlös puder (har ett par BC120)
Tittat på både Qst samt Ranger 102

Tack för svar.
Är ute efter en One quiver ski, som klarar det mesta bortsett från bottenlös puder (har ett par BC120)
Tittat på både Qst samt Ranger 102

Jag tänkte då du verkar gilla BC och även har mittmonterat dom så gillar du kanske lite mer progressiva skidor när de gäller monteringspunkt. BC är ju byggd för att köras max några cm bakom TC, och de finns många andra även köttiga skidor som är byggda för att köras monterat långt fram och med mer central stance på skidan.

Båda skidorna du nämner ovan är ju väldigt traditionella skidor sett till monteringspunkt. Dom är lekfulla båda två, men mer traditionellt byggda.

Tillbaka
Topp