Någon som vill med till Nya Zeeland?

• Trådstartare Trådstartare Spindoctor
  • Start datum Start datum
S

Spindoctor

Guest
Tjena!

Jag ska åka till Nya Zeeland och säsonga under sommaren som kommer. Säsongen sträcker sig från maj/juni - september/oktober. Jag tänkte höra om det är någon här på freeride.nu som har lust att slå sina påsar ihop med mig. Det vore roligast om det är någon/några i min ålder, och gärna någon tjej.

Det krävs en del planering och jobbsökande (och en del pengar för säkerhets skull). Att skaffa visum kan vara lite krångligt och kostar runt 1500 kr eftersom man måste skicka ned passet till närmaste Nya Zeeländsk ambasad som ligger i Nederländerna.

Men jag tror att det helt klart är värt besväret! Är det någon som är intresserad?

Tjena!!

Planerar oxå en resa ner till Nya Zeeland. Hade tänkt att åka ner för att jobba som bartender lr servitör, så att man kan åka fritt på dagarna.

Det kanske inte vore så dumt att slå våra huvuden ihop. Har ett gäng polare som oxå vill med, men de är fortfarande osäkra..

Ett tips när det gäller visum, ta kontakt med svensk-austarliensiska sällskapet. De hjälper till att fixa ett elektroniskt visum för bra mycket billigare än 1500 kr. Gå in på www.myplanet.se och klicka dig vidare till Nya Zealand och därefter visum. Superenkelt, billigare och bra mycket enklare!!
Lycka till

Jonas

Missa inte klubbfälten det är där den grymma åkningen är !
De bästa ligger längs med "arthers pass".
Det finns även en bok som ni kan köpa när ni kommer fram, där står det om alla skidområden i Nya Zeeland & Australien.
Lycka till

Tillbaka
Topp