Någon som vill med till St.Anton 08/09

JohannaL1

Medlem
Jag vill verkligen åka ner och spendera nästa säsong nere i alperna. Behöver inte vara St.Anton men någonstans i österrike vill jag. Mitt ända problem är bristen på kompisar som vill åka, så därför skriver jag här. Jag har egentligen ingen aning om någonting, men det ända jag vet är att jag skall åka ner. Tänkte kolla om det finns några fler som vill, och om vi kan dra tillsammans. hade varit kul att slippa leta en massa fakta själv, roligt att få lite hjälp :D

tja!
Jag sitter väl i ungefär samma situation som dig! Är verkligen kanonsugen på att dra ner men vore ju riktigt nice ifall man kunde styra boende tillsammans med några andra!
Om jag skall fara så är det väl i början av december som är lämpligast (pga. jobben), iallafall vad jag har läst.
Hur hade du tänkt göra med resan dit isf? bil? flyg?
Hade du tänkt jobba något där nere eller kommer du ha såpass mycket pengar att du kan glassa runt lite som du vill?

ha de
/Simon

Hej!

Jag ska till St Anton är tanken, då jag var där en vecka i år och stortrivdes! Letar folk att bo med, så är du intresserad kanske vi kan svänga ihop ngt :)
Mina planer är att förhoppningsvis köra dit, för det är ju ganska kul att kunna ta sig runt där nere.
Åker gärna tidigt, i december, då jag får tjänstledigt från mitt jobb fr om siste november.
Hör av dig om du är intresserad!

Senast ändrad:
Låter väldigt frästande! Hur många tänkte du isf åka ner med? Tror St. Anton är ett bra val även om alla snakkar skit om stället här på forumet. Tyska är också så mycket lättare att prata än franska. Dela på en minibuss om det blir bil ner?

Senast ändrad:
haha en minibuss vore ju inte helt fel ! men vad kostar en sån? man vill ju inte att t.ex. motorn ska krascha när man är mitt i tyskland....
men att bila ner verkar som ett schysst alternativ iaf :)

Om det går att hyra minibuss i Sverige, och sen lämna den när man kommer till Österrike, så hade det säkert fungerat att köra tillsammans. Men förmodligen måste väl bilen lämnas tillbaka i Sverige, och då kommer det alldeles säkert bli för dyrt att hyra en sådan. Mitt förslag är fortfarande att de man bestämmer sig för att bo med - att några kör ner, och några flyger/åker buss/tåg, så har man ändå en bli på plats när man är nere, även om inte alla får plats att åka i bilen på grund av all packning. :)

Senast ändrad:
Det är ju bara ringa Herzt eller något annan stort uthyrningsfirma och fråga. Kan kanske funka om det är ett stort företag?

Japp jag och mina polare skall till St.Anton över nyår =) !

Boende är väl det första att fixa.. Vad är folk sugna på? Tycker det skulle va kul att hyra en större lägenhet ihop med många personer, så blir man inte så less på varann och man kan ha skitkula fester!

Tjeena!
Jag och en polare har också planer på österrike 08/09.
Allt är av intresse, boende - stor lägenhet hade varit skitkul!
resan ner - båsa har körkort så bila är inga problem.
Jobbalternativ om någon har kontakter :)

ha det!

Hallå allihopa! Vi är 3-4 killar alla med körkort som tänkt dra ner till st.anton nu till vinerna, antagligen i dec, för att stanna hela säsongen...Vi har inte fixat något boende eller jobb än, men verkar vad jag har hört lösa sig lättast när man kommer ner....Annars var jag där i vintras o hörde mig för lite vilka typer av jobb mm som fanns så har lite koll iaf...Så om ngn styr upp boende mm är vi gärna intresserade bara att maila! Ha nice slutsäsog!

/Anders

anders_we@msn.com

Tjaba, jag å en polare ska ner till anton oxå. men letar boende. dom vi hittat e svindyra.. tyvär.. men vi letar på, vore nice å dela boende med några roliga typer under säsongen där nere, vi tänkte dra ner slutet av november eller början på december beror på, men maila om någon e sugen på dela boende och en grymt rolig säsong nere i anton!
/Daniel, Sebbe

Tillbaka
Topp