Någon son skall med STS till Badgastein?

Remfors

Ny medlem
Tjena åker med STS på lördag någon som ska ner till badgastein v.8 då? kanske med något annatbolag eller själv?

Ses kanske där nere!!

Gustaf

Gehöret på detta forum är det sämsta jag känner till.
Många som läser men ingen som svarar,
om det inte är en populär person som många tycker det är ballt att snacka med. det gäller HELA freeride, inte bara detta inlägg.
troligtvis ingen som ska till Badgastein eftersom du inte fått några svar. men men.

Därför svarar jag dig i alla fall:
Nej, jag ska inte till Badgastein med STS, men hoppas du får kul.

Jag skall inte till Badgastein med STS v.8, men jag var i badgastein med STS v.4. Hoppas du får kul, jag hade kul. Skulle gärna åka tillbaka v.8. Men man sitter väl fast i sverige till nästa år :(

Hehe =) ligger något i det du säger Rapiernet men men =)

Okej Så nice jo ska bli skönt o komma iväg till bra skidåkning =) vi har snö här i skåne men inga backar hehe =)

Någon som skall ner til Badgastein i Påsk??
Man börjar bli orolig när man ser att det är 10-15 plusgrader i byn, någon enstaka minus i backen!

Är det någon som varit nere de senaste veckorna som ge lugnande besked???

/ M A

Var inte orolig.
Snötillgången i hela Österrike är onormalt bra.
Hela Alperna har senaste tiden haft ett massivt högtryck. Att det är varmt i byn på dagarna är inget onormalt så här års. Nattetid är det rejält kallt på berget.
Precis så skapas fantastisk vårskidåkning på branta solsluttningar. Kalla nätter som ger bärig skare. På solsidorna mjukas fram på dan ytskiktet upp och ger vad på tyska kallas " Firn". Av många ansedd som den bästa skidåkningen.
Men pass upp!! Lavinfaran är fortfarande hög på ställen där mycket snö pga vinddriften samlats.

Alperna har i år haft onormalt många dödliga lavinincidenter.

Åker du med STS har dom samarbete med Robert, en mycket duktig bergsguide som pratar flytande Svenska.
Glad Påsk

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp