Några frågor

Stage6

Ny medlem
Några frågor
Hej! Jag har några frågor som jag skulle vara mycket tacksamma om ni kunde svara på dom.

1. Jag har hört att skidorna förstörs av att raila, att skidorna delvis också kan hugga i railet om dom är oslipade som mina.
Men hur är det med boxrails?
Hur mycket och vad förstörs på skidorna?
Behöver jag slipa ner kanterna för boxrails?
Andra tips?

2. Jag såg att det fanns Jofa Audio Ear Pads väldigt billigt på Stadium. De jag undrar är om dom passar till hjälmen Warp Switch, som även fanns på Stadium.
Dessa Ear Pad: http://stadium.se/sport/vintersport...-ear-pads?BackPipeline=cc_ViewCategory-Paging

Warp Switch: http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=242767&type=standard&size=800&.jpg

3. I vilka hopp är det bäst lämpligt för mig som nybörjare att träna och utföra sin första 360 i?
Ange gärna i färg: grön/blå/röd/svart.

Tack i förhand!

Några frågor
Ja skidorna förstörs av att raila, det är stålkanterna som får sätta livet till. Först kommer dom bli runda och tillslut går dom av. Även om boxar är lite snällare så är det fortfarande stålrör och därmed pajar du skidorna.

Några frågor
jaa stålkanterna förstörs, men du kan sakta ner processen genom att inte slipa ner stålkanterna så mycket om du ska det, samt att slipa dom när dom börjar bli runda, det ger dig extra tid

och har svårt att tro att ett par earpads som jofa gjort passar till warp

samt att du börjar väl antagligen i ett grönt hopp, sen blått, sen rött, sen svart :)
ju säkrare man blir desto större hopp kan man gå på :)

Några frågor
Tack för svaren!

Men att åka rakt över på en box, hur mycket skadar det skidorna?

Aspebo: Okej, tänkte mer att det kanske skulle vara lättare att sätta en 360 i ett större hopp eftersom då har man mer tid på sig, men jag kanske har fel.

Några frågor
2. om dom finns i samma affär så är det väll bara att testa ? ;D

3. i ganska små typ blåa/röda hopp med en kick som inte är så brant!

(orkade inte läsa alla andras svar, så att förlåt om jag skriver samma sak ;))

Några frågor
att åka rakt fram skadar inte skidorna så mycket, men tillslut kommer du vilja börja raila riktigt ;) å så är de kört iallafall!

Om du vill lära dig 360 så ta ett ganska litet hopp som du känner dig bekväm med, du ska ha tillräckligt med flyg så du tror att du kommer runt, men samtidigt ska de inte vara så stort att de blir jätteläskigt!

helst lite mjuksnö i landningen också så att du inte gör illa dig om du skulle landa lite fel första gångerna!

Några frågor
ja dom förstörs lite av att raila.
men om man köper twintip så är det mening att raila så jag tycker att det bara är att raila på! ;D

håller med pocapuder om en mjuk landning när du ska öva 360. :)

Några frågor
3. åk till kläppens junior park och öva dom har helt ok hopp att börja i, sen när du tycker det är för litet är det bara att dra över till den riktiga parken bland de röda och svarta hoppen ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp