Några skidor som liknar 1080 foil?

westerlund

Ny medlem
Halloj !
Har köpt nya skidor(Salomon 1080 foil), inför den här säsongen men eftersom jag verkar ha fått ett riktigt måndagsexemplar så är dom helt paja på ovansidan med gigantiska jack som jag fått limma (bindningen e också på väg att säcka ihop). Det jag undrar är om någon kan ge bra förslag på skidor som är liknade mina skidor ??
Det jag är ute efter är ett par bra skidor som huvudsaken ska köras i parken, men som också funkar i puder. Jag har kollat skiddatabasen och nästa års skidor, men skulle gärna vilja ha lite rekomendationer
Jag är 178 lång å väger ca 65 kg.

Tack på förhand :)

Dynastar skidor är bästa skidorna ! Håller för allt och skööna att köra på ! så ta TM nästa års är fan as grymma verkar det som ju !

vet inte har läst typ att dom skulle vara 81 på mitten typ kommer inte ihåg nå mer men det står på artikeln om nästa års skidor i kommentarerna nånstans tror jag :P

Tm är 79 i mitten pretty sure.
hur bred är foilen?
Scratchen är skit skön i mitt tycke ( 185 cm ca 70 kg inte så avancerad vill jag påstå, åkstil park, blir lite bc hopp också) som är 84 i mitten har jag fått för mig..

jo just de hörde nåt om det. TM är helt ny skida nästa år. förlåt mitt fel:D. men om vi snakcar årets skida så har jag rätt;).

Foilen tror jag är runt 84-86 i midjan, beroende på längd. Om du ska köra puder kanske du ska gå på lite fetare skidor. kanske Big trouble, dynastars lite fetare BC/park skida.

inte så mycket puder men superpark är en grym park och pipe skida

Tillbaka
Topp