Några tips angående skidköp behövs

horn

Ny medlem
Jag behöver köpa ett par nya lagg... har slitit sönder mina gamla Extrem Tweek. Behöver ett par liknande lagg, främst för att hoppa och åka offpist med. De skall gärna ha en midja runt 80 mm och vara relativt lätta. Det skulle inte skada ifall det dessutom var lite kick i dem. De gamla laggen blev så jävla tråkiga att köra pist med. är gammal tävlingsåkare och kommer att spendera några månader i Alperna.
Tack på förhand
H

Tjena!
*Salomon teneighty kan vara ett bra val. Förra året gjordes den även i 181cm i standardserien. I år tror jag att man måste kika på "signature-models", som det så vackert heter, för att få tag i den längden. I alla fall i stort sett samma skida som förra året och riktigt bra även i pist, för att vara en skida som är tänkt att hoppa och åka löst med.

*Sedan har du Völkl 724 Pro Motion som också skulle kunna vara ett bra allternativ. Här är det dock lite mer "kick" (om det är flex/hårdhet, känsla ur sväng du menar)

*Även Scratch FS och BC från Ross. tror jag skulle funka mycket bra. BC är ju bredare och även lite mjukare i tip och tail, för att flyta bättre. Kanske blir FS för smal..?

Lycka till!

Mvh//

Tillbaka
Topp