Är i behov av hjälp angående nytt skidköp!

Udesen

Medlem
Hej!

Nu inför denna säsongen så tänkte jag köpa mig ett par nya skidor, och då min kunskap när det gäller twintips och allt som hör till är ganska dålig, så vänder jag mig nu istället till er och önskar få svar på mina frågor.

Jag är runt 185 och väger ca 80 kg. I parken är jag inte särskilt vass, men tycker det är otroligt roligt. Jag har åkt skidor så länge jag kan minnas, och skulle nog vilja påstå att jag är en bra skidåkare.

De skidor jag har nu är Salomon Dumont, 08/09 och har trivits väldigt bra med dom, men känner att jag skulle vilja ha nya. Jag undrar därför vad för några som ni tror skulle passa? Jag undrar även om man ska satsa på ett par symmetriska skidor eller ifall det bara är en marginell skillnad? Jag letar först och främst efter ett par mjuka skidor.

Hoppas att ni orkar läsa igenom denna wall of text och kanske komma med ett förslag.

Tack på förhand
Udesen

Ær det något i Dumonten som du saknar eftersom du vill køpa nya. Eller ær det bara nyhetens behag som lockar?
Inte før att jag ær ngt storjibber eller så men..ær inte Dumonten en av de bættre parkskidorna?

Jo det har du rätt i, men jag känner nu efter en hel sommar med jobb att jag skulle vilja köpa något nytt, för det är ju alltid så jävla roligt:)

Om jag inte har helt fel så är dumonten lite styvare, och skulle gärna vilja prova ett par mjukare skidor.

Mvh
Udesen

Bumpa efter 3 timmar. GJ!
Kan inte mycket om parklagg. Men kolla kanske på Kung Fujas? Lite bredare, mjuka, tip rocker. Går att kötta park och samtidigt få någorlunda flyt i pow..

SNDVLL sa:
Kan inte mycket om parklagg. Men kolla kanske på Kung Fujas? Lite bredare, mjuka, tip rocker. Går att kötta park och samtidigt få någorlunda flyt i pow..
Hihi

Jo, grejen är den att jag har redan ett par salomon shogun, så jag letar efter ett par renodlade parkskidor, men har hört att det är en omtyckt skida. Men om man bara ska åka park, och redan har en shogun, kommer det inte bli lite kaka på kaka då?

Udesen sa:
SNDVLL sa:
Hihi

Jo, grejen är den att jag har redan ett par salomon shogun, så jag letar efter ett par renodlade parkskidor, men har hört att det är en omtyckt skida. Men om man bara ska åka park, och redan har en shogun, kommer det inte bli lite kaka på kaka då?
Jo det kanske det blir. Som sagt renodlade parklagg har jag ingen koll på. Men att ha både KF och Shogun känns ju väldigt onödigt.
Men det är bara börja leta bland recensionerna. :)
https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/_freestyle/

Snödjup

Tillbaka
Topp