Nån som har erfarenhet av: ekosport-shop.se

city69

Ny medlem
Har sett att några här köpt av dem. "Vågar" man beställa därifrån? Ska man låta dem montera bindningarna?

Nu har jag åtminstone fått ett internationellt trackingnummer.
Valde DPD. De hämtades först upp av Exapaq med ett franskt trackingnummer.
Så det verkar ju lovande så långt.
Angående monteringen så hoppas jag att de kommer omonterade men tror inte jag lyckades få till det i beställningen då man var tvungen att lämna uppgifter för montering.

Nej, inte än. Trodde i Fredags då de hade passerat både Malmö och Göteborg. Ringde posten i fredags och de trodde de skulle köra ut dem under dagen då de var i Göteborg kl 02:20 fredag morgon.
Men det blir väl i morgon. De måste göra ett utkörningsförsök innan man kan boka en tid. Inte det smidigaste, så det blir inte DBD/posten nästa gång.

Senast ändrad:
Nu så, fick dem idag. Hela och korrekt monterade. Dock var det väl inte den mest omsorgsfulla paketeringen. En låda och lite skrynklad papp i ändarna. Banden hade nästan skurit av lådan helt på mitten. Som tur var inga skador på skidor eller bindning.

Senast ändrad:
Va skönt att allt gått bra. Då är det väl bara att lägga en beställning då, så snart jag bestämt vilka bindningar jag ska ha (kan verkligen inget om bindningar). Vad är det för uppgifter de behöver för att montera bindningar? Ska köpa nya pjäxor så dessa kanske borde inhandlas först.

Tack för infon
Peder

De behöver utvändiga sullängden som står på sidan av pjäxan.
Om du inte har pjäxorna så gå och kolla i någon butik vilken sullängd det är på pjäxor i din storlek. Jag har 323mm på storlek 28.5 som exempel. Men det kan variera upp till 330mm för den storleken har jag sett.
Välj ett medelvärde eller det största om du hellre vill att pjäxan skall hamna något framför "recomended midsole" eller minsta om du hellre riskerar några mm bakom. Det handlar inte om mer än några mm. Sen kan du finjustera bindningens bakre del när du köpt pjäxorna.
Vilka skidor ska du ha?
Det var billigare om man la bindningar och skidor separat i kundkorgen för mig!
Så jämför paketpris och skidor med samma bindning separat.

Senast ändrad:
Har oxo handlat genom dem. Fått mina produkter som väntat. Men jag kan inte svara på hur servicen är om du har/fått problem med dina produkter. Där är Sport-conrad väldigt bra iaf.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp