Nån som har koll på transfer insbruck

Okej, låter ju inte dumt, men det är ju skönt att bara sätta sig i bil vid flyget o slippa byten

Hur många är ni? Om ni är typ 10 pers så kostar det ungefär lika mycket att boka från ovannämnda sida, annars är det såklart mer lönsamt att åka stadsbuss + tåg + buss med byten, även om bussen upp till Sölden tar väldiga omvägar och en del tid, men vad gör det :) Det kostar typ 150 kr istället för 800-900 per person om man är två.

Vi är bara tre stycken. Men första gången som vi ska till Sölden. Varit i Chamonix många gånger o där har vi kört med alpybus, kostat typ 10 € enkel resa så då är det ju stor skillnad på priset här.

Det är mycket lätt att resa med bus och tåg! Vi, över 50 år gamla gubbar och tanter gör det varje gång med våra skidgrejor, just kom hem från Hintertux. (Munchen-Innsbruck med bus, Innsbruck-Jenbach med ett fjärrtåg, Jenbach-Mayrhofen med ett regionalt tåg och Mayrhofen-Lanersbach med bus igen...)

Vi var i julas först 5 dagar i Pitztal och sen reste för några dagar till Sölden, med tåg och bus, och allt gick mycket smidigt och billigt. Int behöver ni vara så lata, om ni tänker vara skidåkare!

P.S. Akta er! Nuförtiden får man inte dricka öl i bussar i Österrike! Jag var nästan sparkat ut från bussen i Mayrhofen, när jag öppnade en ölburk, och jag har rest där över 20 år och druckit öl varje gång tidigare!

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp