när är åre bäst?

Eddiie

Ny medlem
när är åre bäst?
har inte turen att kunna åka hela säs. så undrar när åre är bäst, och är inte bara ute efter bra skidåkning utan då det är som bäst och roligast också. åker 2-3 veckor men ev utspritt men undrar när det är bäst.

när är åre bäst?
pja det beror på
sep-dec kan vara jäkligt inspirerande

annars är väl mars-aprol rätt hyfsat
början på maj när alla turister flytt är också bra

när är åre bäst?
Nanjtvard sa:
beroro ju på vad du tycker är roligt och bra
jo det är klart men om man säger så att jag vill ha hyffsad skidåkning och sköna utekvällar, är det ngt som hjälper då ? ska åka en resa för att åka och då kommer jag nog ta när det inte är lika hysteriskt men en vecka vill jag vara där och parta och ha kul.

när är åre bäst?
ja men liksom.. det är ju "puder" om man kan kalla det det i början men oftast svin kallt... runt hela jul. sen så blir de lite lungnare, sen kommer väl student veckor å skit sen så är det alla loven. sen slask å sol bara smooth

när är åre bäst?
Nanjtvard sa:
ja men liksom.. det är ju "puder" om man kan kalla det det i början men oftast svin kallt... runt hela jul. sen så blir de lite lungnare, sen kommer väl student veckor å skit sen så är det alla loven. sen slask å sol bara smooth
det är ju asgött med lite kyla? ahhh stenhårda pister, isiga landningar, vad mer kan man önska? jaa just det solen går upp typ klockan 11 och ner klockan 2...

Nanjtvard, or shall I call you Pablo?

när är åre bäst?
Klajj sa:
Nanjtvard sa:
det är ju asgött med lite kyla? ahhh stenhårda pister, isiga landningar, vad mer kan man önska? jaa just det solen går upp typ klockan 11 och ner klockan 2...

Nanjtvard, or shall I call you Pablo?
Hmmm, Klajj or shall i call you Luke?
i prefer pablo at 9... men ja älskar isigt, ice cold biiiiatchii!

när är åre bäst?
Blackriverpaint sa:
Den dagen àre blir bäst väntar vi väl alla pà med spänning!
nu gämför du med något som är bättre, det frågar hon inte om.. utan när åre har den bästa åkingen å inte någon annan ort

när är åre bäst?
Hvergang!
storm-p.jpg

Har du möjligheten att åka vid några olika tillfällen så tycker jag defintivt att du ska ta nyårsveckan för att smiska pist och utelivet är ganska ok den veckan.

Sen bör du pricka in en av puderveckorna i februari eller mars, ha väskan packad och dra så fort din lokala tjallare säger att det dumpar. Skit i utelivet den veckan, den som har supit dagen innan dumpet är trots allt säsongens största loser.

Den tredje veckan bör du förlägga i april för att slaska vårsnö. Gärna så sent som möjligt och absolut inte under påsken. Om det skulle regna kan du alltid desperatfesta med säsongarna som slutat bry sig eftersom de ändå ska sluta jobba snart.

när är åre bäst?
Alldeles före och efter sportloven brukar det vara riktigt bra och inte allt för mycket folk i liftarna men med nog så mycket folk på krogen.

//Reine

Senast ändrad:
när är åre bäst?
haha nämen lite klokare blev jag i iaf, blir sälen nyår, åre 9(trots hysieriskt med folk) och en vecka däremellan som jag inte bestämt datum på ;)

när är åre bäst?
OlleO sa:
för skidåkning brukar vecka 3-6 , 11, 12 och efter påsk va bra. party är väl bäst under påsk
Tja! vet du om de brukar vara bra åkning samt bra fest på krogar / natklubbrna V6? ska dit under Rix Fm veckan o ska bo vid Åre gårdarna , e ett gäng mellan 22 - 26 år. Mvh Micke

när är åre bäst?
på påsken får man påskgodis av liftpersonalen (förutom från arga gubben i högåsen liften, lovar att han sitter och klämmer i sig hela påskägget själv inne i stugan).

så min röst går till påsketid. fantastiskt före i slopsen med!

när är åre bäst?
då kommer fråga nummer 2 he he...vad innebär "slopsen" ?
får ta med ett eget påsk ägg antar jag bara de e hyfsat med snö o mycke party folk där samtdit :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp