När är det bäst att åka till Bad Gastein?När inte?

Nilla2007

Ny medlem
När är det bäst att åka till Bad Gastein?När inte?
Ja, När ska vi (2pers) åka till badgastein? februari? Mars? när (vilka veckor) ska vi INTE åka? O motivera era svar gärna...
 
När är det bäst att åka till Bad Gastein?När inte?
Att åka för tidigt är vell inte kanske ultimat, då risken att det är lite snö finns.
Jag var där under nyår förra året, och halva veckan fick man passa sig för sten om man körde utanför pisten, sen släppte det lös och kom lite puder. Men är ju väldigt olika, såg ett reportage därifrån för ett tag sedan här på freeride och verkade ju finnas rätt okey med snö där redan för några veckor sedan?
 
När är det bäst att åka till Bad Gastein?När inte?
Februari torde väl va den säkraste månaden, kanske inte störst puderchans men risken att det inte finns någon snö är nog väldigt liten då.

Har vart i Österrike, Schladming, som ändå int eligger alltför långt från Badgastein om jag inte minns fel :D, under 3 olika år (-00, -01 och -02 tror jag det var) i februari (vecka nio) och det har vart bra med snö varje år, ganska bra med snöfall och puder under iaf de två sista åren.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp