När är säsongen slut i Revelstoke/Kicking Hourse

YNWA

Medlem
Hello

Ja precis som rubriken antyder så undrar jag när skidsäsongen brukar ta slut i Revelstoke/Kicking Hourse-området och då menar jag när liftarna stänger. Ska till Calgary i annat ärende i slutet på april och tänkte om det går att åka någon vecka tidigare för att i så fall åka lite skidor i nämnda område. Borde väl vara massor med folk härifrån Freeride som säsongat där borta och har koll på läget när det gäller detta.

//Benny

Senast ändrad:
Då blir det precis att man hinner åka lite, frågan är bara om det är värt det med tanke på snömängd/kvalite mm. Finns det någon ort i närheten som ligger högre och som kanske har lite bättre snöförhållande runt mitten på april?

Det handlar inte alltid om hur mycket snö det är. mer om hur många som orkar ta sig till rev för att åka...tyvärr.

Whistler har öppet bra mycket längre ( mitten av maj... sen har ju glaciären öppet typ hela sommaren).

Hmm, vi tänkte bo i Golden april ut, går det då fortfarande att tura i Rogers pass då i slutet av April?

Jag var i Revy förra säsongen och vi fick till och med puder i April. Dom sista dagarna som resorten hade öppet var faktiskt riktigt bra!

PNyberg sa:
Ashtraymofucku sa:
Hmm, vi tänkte bo i Golden april ut, går det då fortfarande att tura i Rogers pass då i slutet av April?
Yupp. Rogers stänger aldrig. Nationalpark vettu :)
Det vet jag väll =), tänkte mer på om pudret fortfarande faller där då så det är värt att stanna i Golden april ut?

Senast ändrad:
Ashtraymofucku sa:
PNyberg sa:
Ashtraymofucku sa:
Yupp. Rogers stänger aldrig. Nationalpark vettu :)
Det vet jag väll =), tänkte mer på om pudret fortfarande faller där då så det är värt att stanna i Golden april ut?
Absolut! Annars finns det ju sjukt många fina turer som man sällan kan gå på vintern, men går oftare på våren :)

Tillbaka
Topp