När började ni klämma lagg?

Fritzan

Ny medlem
Vore kul att höra lite om vid vilken ålder folket började klämma lagg. Vore också kul att höra lite kul historier om roliga/onda/konstiga saker som hände när ni fortfarande var lite fladdriga på benen.

Jag själv:

Började vid 3 års ålder när farsan knuffade ner mig för en backe i Geilo. Senare hände det en gång när man var hjälmfoting att man dunkade rakt in i lifthuset där det blev tvärstopp i en liten backe i Ottsjö tre mil från Åre.

Andra roliga grejer var t.ex. när jag flög i ett hopp rakt ut i backen i Branäs. Väl i luften såg jag en kärring framför mig så det var bara att förbereda sig på ett tvärstopp där med. Hon var inte nöjd. Så först åkte jag ner och tog gondolen upp sen när jag kom ner igen stod hon och väntade med en pistvakt som drog ett svart streck över liftkortet.

Ja mer finns det och låt höra era roliga historier!

jag började när jag var typ 4.. hihi jag blev bättre än två år äldre brorsan direkt!! :P

men när jag var 10 vblev jag less så nu åker jag snowboard, mycket roligare :)

jag började då karriären med att åka sele med farsan när jag vas ungefära 4... sen dess har det varit upp och ner men det är bara nu sista åren som man verkligen har börjat köra offpist och inte bara massa småstigar i skogen där alla andra ungar leker :P

3,5 - 4,5 typ...

konstigaste grejen var väll på ngn jädra friluftsdag i Romme 2003 el 2004 (komer inte ihåg). Då var det ett gäng n00bs (typ Turkar) som höll på och putta omkull och spetsa ngra kompisar. Som tur var han de inte röra minna skidor för då hade helvetet brutit loss...

Det är det ända jag kommer på nu iaf...

Började när jag var 20.
Lite sent kanske men har inte kunnat hålla mig hemma en vinter sen dess.

Min Första skiddag någonsin så tog polaren med mig upp toppliften på brevent i chamonix.
Inte en nybörjarbacke. Tog nog en timme att komma ner (hadde inte åkt skidor förut)

Imponerande ChamBenkeYxanHenny! All cred till de som inte börjar åka purunga men ändå har mod att försöka.

Tillbaka
Topp