När kommer snön?

freeride_nu

Aktiv medlem
När kommer snön?
Hej!
Jag har längtat efter snön hela jävla sommaren. Alla min kompisar tycvker jag är helt knäpp som vill ha kyla och snö. Och nu undrar jag om nån vet när den första backen öppnar här i Sverige. Jag ska upp runt den 20 nowember till tänndalen i två veckor och undrar om jag skulle kunna hinna åka lite innan det. Jag bor nere i Stockholm så här kan man ju få venta länge på det vita kristalerna.

"Jag var först i dassrännan (Vemdalskalet) säsongen 98/99"

MVH Fredrik

När kommer snön?
Tandådalen brukar ha öppet redan första veckan i november, viserligen är bara halva backen öppen då, men det är ju alldeles lagom för oss sthlmare

När kommer snön?
Kolla in snaste numret av Åka skidor!
De har listat premiärena i Sverige.
Först är Dundret, Tandådalen och Tärnaby den 30 oktober!

Hoppas att det blir en riktig lång, skön vinter med massor av puder!

När kommer snön?
När kommer snön orkar inte vänta mycke mer.Besök gärna min hemsida i väntan på snö come.to/lillebror

När kommer snön?
Var upp till Storlien en sväng i fredags 8/10, och där hade den första snön redan lagt sig.
Om man gillar att hika brukar man kunna åka på nysnö på Storsnasen (1463möh) redan i mitten/slutet av oktober. Snasahögarna ligger cirka 5 mil väster om en liten by som kallas Åre, fortsätt E14 mot Storlien, ta vänster i Enafors mot Handöl/Storulvån, därefter svänger man höger mot Storulvån och följer denna väg så långt man kommer. Sen är det bara att kuta upp till toppen och hoppas på att snön ligger kvar!!

När kommer snön?
Jag var uppe på snasahögarna en agusti dag 1998. Jag och två till var och vandrade och skulel bestiga toppen för att veta vart man skulle kunan åka på vintern. Men de blåste 15 m/s och vi hade 30 meters sigt så det gick inta att se särkilt mycket men till toppen kom vi. Sedan gick vi vidare och kom till Sylarna där kan ni åka året runt pga av att det ligger en glaciär här. Utrustnig finnsa att hyra på sylarna om man vill åka.

MVH Fredrik

PS. Går i skolan cp skolan som gör att man inte hinner åka skidor. Men ska upp till tänndalen i två veckor och åka i mitten av novemner

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp