När kommer snön?

När kommer snön?
det kommer vräka ner en dag i november så det blir kaos i sthlm. sen försvinner den och kommer inte tillbaka förrän mitten av januari typ.

När kommer snön?
AYttling sa:
kåbdalis kanske öppnar på nån vecka :D kanske till och med nu under höstlovet :D
Ah nice, det tittade på någon norsk vädersida. Det skulle vara minus grader ett par dagar i romme! Tror att dem kommer sätta igång snökanonerna i mitten av november, ska dit så fort dem öppnar!

När kommer snön?
den första snön kommer ju inte samtidigt i hela sverige om du tror det ;)

Det tar nog iaf några månader innan den första snön hittar dit jag bor :)

När kommer snön?
jag tycker att det kan vara ett bestämt datum som de kommer, typ att varje år, den 12november kommer de 2 m snö i hela sverige under natten, och snön ligger kvar tills slutet på mars, sen smälter de sej sjäv, d.v.s att snön ligger kvar till ca mitten/slutet på april :D de vore ju as bra¨:D

När kommer snön?
är det nån som vet vilken lottorad som kommer vinna 100 miljoner, skriv i min gästbok isfåfall.....

och btw grattis flowsnow du har skrivit ett av de mest ogenomtänkta inläggen i freerides historia vilket är en prestation då det finns rejält motstånd.

Senast ändrad:
När kommer snön?
pHille-026 sa:
jag tycker att det kan vara ett bestämt datum som de kommer, typ att varje år, den 12november kommer de 2 m snö i hela sverige under natten, och snön ligger kvar tills slutet på mars, sen smälter de sej sjäv, d.v.s att snön ligger kvar till ca mitten/slutet på april :D de vore ju as bra¨:D
lol,,

Dem har sagt att dem ska öppna dundret 1:a november,, men de kanske inte blir.. de ska iaf vara minusgrader hela veckan å snöa imorn, så man får väl hoppas! :P

När kommer snön?
jSegerstrom sa:
har hört att alpint och alpingaraget skulle få in snö typ inom två veckor.
Man kan typ förhandsbeställa redan nu om du ringer!
Det där kan funka på efterfesten, men inte på söndag kväll. Försök senare //H

När kommer snön?
cocktail sa:
det kommer vräka ner en dag i november så det blir kaos i sthlm. sen försvinner den och kommer inte tillbaka förrän mitten av januari typ.
exakt så är det. det är lite av en stockholmsk tradition.

det blir hemskt gärna ca +6 grader och regn, kanske +3 och slaskigt snöblandat regn, SEN kommer det, om man har tur, typ 3 cm snö i januari eller februari nån gång. sen blir det slask igen.

När kommer snön?
När kommer snön?
balanselius sa:
är det nån som vet vilken lottorad som kommer vinna 100 miljoner, skriv i min gästbok isfåfall.....

och btw grattis flowsnow du har skrivit ett av de mest ogenomtänkta inläggen i freerides historia vilket är en prestation då det finns rejält motstånd.
Den är inte ogenomtänkt tråd, någon kanske har någon källa som vet på ett UNGEFÄR, runt vilka datum eller i vilken månad det kommer snön till t.ex backarna.. Eller när det t.ex blir minusgrader i ca 2 veckor så kör dem med snökanonerna, så tänk lite innan du svarar ditt fån.

När kommer snön?
CharlesAndreas sa:
flowsnow sa:
AYttling sa:
kåbdalis kanske öppnar på nån vecka :D kanske till och med nu under höstlovet :D
Ah nice, det tittade på någon norsk vädersida. Det skulle vara minus grader ett par dagar i romme! Tror att dem kommer sätta igång snökanonerna i mitten av november, ska dit så fort dem öppnar!
varför vill man till romme ?
för att där finns det snö

När kommer snön?
HAHAHAA!
Fån? Jag tror alla inklusive du vet UNGEFÄR när snön kommer, den kommer på vintern!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vinter

Ifall det finns folk med bra koll vilka veckor snön skulle komma tror du inte skidanläggningarna skulle betala dyrt för den informationen?
flowsnow sa:
...så tänk lite innan du svarar ditt fån.
För övrigt gäller:
Om du tvekar mellan de och dem kan du ersätta de med vi och dem med oss. Då hör du oftast vad som låter bra och kan på så sätt välja rätt.
Exempel:
– För de/dem som vill åka med avgår bussen om en timme.
(Om du ersätter de/dem med vi/oss hör du att oss låter bäst och då är det alltså objektsformen dem som gäller.)

När kommer snön?
balanselius sa:
HAHAHAA!
Fån? Jag tror alla inklusive du vet UNGEFÄR när snön kommer, den kommer på vintern!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vinter

Ifall det finns folk med bra koll vilka veckor snön skulle komma tror du inte skidanläggningarna skulle betala dyrt för den informationen?
flowsnow sa:
...så tänk lite innan du svarar ditt fån.
För övrigt gäller:
Om du tvekar mellan de och dem kan du ersätta de med vi och dem med oss. Då hör du oftast vad som låter bra och kan på så sätt välja rätt.
Exempel:
(Om du ersätter de/dem med vi/oss hör du att oss låter bäst och då är det alltså objektsformen dem som gäller.)
Du känner dig så jävla överlägsen när du skriver 'HAHAHAHA'? Får det dig att få mer självförtroende och att komma på fler inkompetenta kommentarer?

Dessutom är det här på INTERNET, det finns ingen jävla regel att man måste skriva de/dem och vi/oss. Om du blir så jävla ägd att du måste påpeka min stavning så kan du lika gärna logga ut och gå till en jävla förskoleklass och klaga på hur dem stavar.

Är man bakom flötet så är man.

När kommer snön?
Flowsnow: Jag känner mig överlägsen dig just nu men det var inte det jag skrattade åt. Jag skrev inga elakheter innan du började kalla mig fån, det var väldigt roligt för det är du som framstår som ett.
Sen har jag aldrig sagt något om regler, det är helt enkelt svenska språket. Du skrev/skriver konsekvent fel och jag påtalade det, gör vad du vill med det. Bara för att reta dig extra så kan jag säga att det var inte din stavning som var problemet utan att du använder objektsform istället för subjektsform på ett personligt pronomen.

När kommer snön?
/careface

Om du inte har något bättre att säga än att bara klanka ner på andra så behöver du ju inte ens skriva.

Den här tråden är inte till för meningslösa svar från meningslösa personer som du.

När kommer snön?
Fattar du inte att majoriteten av inläggen driver med dig i denna tråd eftersom den är som jag skrev tidigare ogenomtänkt, du kommer ENBART få meningslösa (men kanske roliga) inlägg i den!
Om du nu inte kan ställa bättre frågor kanske du ska låta bli att ställa dem!

För att du ska slippa mina påhopp i framtiden så blockar jag dig så jag slipper se dina inlägg.

Senast ändrad:
När kommer snön?
flowsnow sa:
/careface

Om du inte har något bättre att säga än att bara klanka ner på andra så behöver du ju inte ens skriva.

Den här tråden är inte till för meningslösa svar från meningslösa personer som du.
Hade du helt ärligt väntat dig helt meningsfulla svar på din ursprungliga fråga?
Tycker de flesta svar i denna tråd är bra mycket bättre än din fråga.

När kommer snön?
Hörde att det kanske skulle komma lite snö i Uppland nu i slutet av veckan, men man vet ju aldrig.
JÄRVSÖ ÖPPNAR DEN 20/12 & KUNGSBERGET ÖPPNAR DEN 13/12!

Fred
/j

När kommer snön?
Tomtefar sa:
flowsnow sa:
/careface

Hade du helt ärligt väntat dig helt meningsfulla svar på din ursprungliga fråga?
Tycker de flesta svar i denna tråd är bra mycket bättre än din fråga.
Tänk lite? Någon kanske fått höra av någon vilken månad eller runt vilka veckor! Och ni nu som använder denna tråd till onödiga omogna svar kan skita i det.

Förlåt Tomtefar, förlåt verkligen jag vill veta i vilken månad snön kan tänkas komma! *cry*

När kommer snön?
Fjunesh sa:
Hörde att det kanske skulle komma lite snö i Uppland nu i slutet av veckan, men man vet ju aldrig.
JÄRVSÖ ÖPPNAR DEN 20/12 & KUNGSBERGET ÖPPNAR DEN 13/12!

Fred
/j
Det är sånna här svar jag snackar om, tack Fred. Du är mogen.

När kommer snön?
balanselius sa:
Exempel:
Sjukt bra ju!

Tillbaka
Topp