Narvik eller Riksgränsen

katreen

Ny medlem
Narvik eller Riksgränsen
Hej!
Tänkte be om lite åsikter...

Vad är bäst: Narvik eller Riksgränsen? Se till främst offpistmöjligheter, men även annat som spelar in.
Vi ska åka v18 (Kristihimmelsfärd) så det bästa vore om någon som varit på dessa orter runt samma tid på året kunde tycka till lite extra....

Tacksam för svar

Narvik eller Riksgränsen
Passar på att undra samma sak, då jag ska upp med bil vecka 17+18 men troligtvis åker vi till båda ställena men vilket brukar vara bäst vid den tiden på säsongen?

Narvik eller Riksgränsen
snön brukar vara ganska pissig v18 i narvik
Men varför utesluta det ena för det andra? Tar 30min med bil lr tåg att åka mellan gränsen o narvik

Narvik eller Riksgränsen
ok...

hur är riksgränsen v23...? början på maj... går det att komma åt nån kallsnö överhuvudtaget?

Narvik eller Riksgränsen
hyfsat kall vårsnö för att vara maj om man är morgonpigg, slaskigt värre senare på dan.

och om annat råkar vara köra skoter så är det bara att glömma i både gränsen och narvik! skoterförbud =)

Narvik eller Riksgränsen
Så sent är det inte så stor chans att det är särskilt bra i Narvik. Inte om man vill ha möjlighet att utnyttja bergets hela fallhöjd i alla fall. Det är förvånansvärt stora skillnader i klimat i Narvik och Gränsen på våren. Då det fortfarande är vinter i Gränsen är det lika grönt i Narvik som i södra Sverige. I Gränsen har jag åkt torr nysnö i maj ett flertal gånger, så det finns goda möjligheter. Däremot finns det även goda möjligheter att lyckas pricka in en vecka av töväder och regn (sol och tö också för den delen). Vädret är ganska lynnigt i Gränsen...

...Å andra sidan är ju solig slaskåkning det näst roligaste man kan ägna sig åt, så blir det inte torrsnö så är chanserna till riktigt fin åkning ändå tämligen stora. Gränsen rules!

Tillbaka
Topp