Nästa heta puderhåla?

MBurestam

Aktiv medlem
Nästa heta puderhåla?
Hej hej,

Jag är i planerings stadiet för att uppfylla en dröm, att äga en bar i alperna. Jag gör detta med kunnig kollega från bar branschen och vi har det mesta klart för oss förutom var? Vi har utforskat många orter och sållat bort många som inte riktigt har den potential som vi är ute efter.
Ideellt söker vi efter en ort någonstans i alperna som har potential att bli nästa stora, hypade puderhåla men som ännu inte har en uppsjö av barer och hang-out´s.
Eftersom freeride är en fantastisk håla i sig så vänder jag mig till er för att höra om ni har några tankar? eller kanske till och med är sugna på att vara med!

mvh

Nästa heta puderhåla?
Det finns ett ställe med väldigt bra åkning, ("puderhåla" är ett konstigt uttryck dock, det beror ju vädret) men med väldigt begränsat utbud av barer så det bör finnas potential så det räcker, i Arabba!

Och bara för att jag avslöjade detta förväntar jag mitt ett brett utbud av gin, med BRA tonic (Britvic, Fever tree), samt många goda whisky och romsorter på hyllan och goda öl och ale i kylen, med minst 50% av priset till alla här på Freeride.. :)

Nästa heta puderhåla?
Jag har vart runt på de flesta puderhålor i Alperna och det kommer bara fram en ort när jag tänker på vad du söker, Monterosa. I Champoluc finns några barer redan, men i Gressoney finns 2st väldigt ruttna och sketna barer och i Alagna finns 3 barer, men alla stänger runt 10-11 så finns inget partyställe i gressoney lr alagna. Skulle satsa på Alagna isåfall eftersom de har mer folk än Gressoney. Annars Obertauern har dåligt nattliv men är en sjukt bra puderbummarort så där kan det även finnas potential!

Nästa heta puderhåla?
Strålande ideer, tack! Givetvis är det fever tree tonic som gäller med monkey 47 och alla de bästa flaskorna gin! AbadHabit - du har bra koll på prioriteringarna!
Jag har utforskat österrike och schweiz mest eftersom jag vet att det är god lönsamhet och alkoholskatterna är låga samt att tillstånd är enkelt att få. Men italien, som ni rekommenderar, ska jag kolla mera noggrant på!
Riktigt bra förslag, tack så mycket!

Nästa heta puderhåla?
kan också lägga en röst på Gressoney eller Alagna, mysiga byar med bra åkning och mkt snö men så fruktansvärt kass barer/nattliv!

Nästa heta puderhåla?
Har en känsla av att Schweiz är svårt att etablera sig i i.o.m att det är utom EU.

Glöm ej Fentimans tonic, det är den bästa till Hendricks :)

Nästa heta puderhåla?
Disentis kanske? Borde ha framtiden för sig med bra turmöjligheter, bra friåkning och ett kommande ökat samarbete med Andermatt (gemensamt liftkort nästa år), som dessutom ska bygga ut området mellan Oberalppass och Nätchen.

I Disentis finns i nuläget i princip bara en bar som är något att räkna med, Nangijala, och den är till salu. Så det är bara att köpa den och sätta igång!

Tillbaka
Topp