Nästa säsongs utrustning

Carl-Magnus

Medlem
Nästa säsongs utrustning
Följande kommer min rapport på ett stort antal av nästa års kollektion skidor samt pjäxor vilka jag haft privilegiet att testa....

Salomon X-scream 10 Pilot:
salomon intruducerar ett nytt bindningsystem där bindningen skruvas igenom skidorna från sidewallen vilket ger skidan en mycket friare flex.
grymt bra pistskida. snabb kant till kant trots den relativt breda midjan
bred tail vilket gör skidan jädrans livlig. fungerar bäst i hård preparead terräng. förstår inte varför dom lagt in den i X-scream facket då den suger offpist. nosen dyker och man har inget flyt alls..

Salomon X-scream series
exakt samma skida som årets, prolinkarmarnas utfomning har dock ändrats men de har ingen inverkan på laggen. (plasten är endast limmad på skidan...)

Salomon X-wave 10 (pjäxor)
grymt sköna. skalet är aningen större än årets course x-scream/axe passformen är dock den samma. innerskon är grym, med inte allt för mycket skum. mjukheten är precis vad jag letade efter.. runt 100 vilket är aningen mjukare än årets course 130
perfekt för att cruisa, pumpa puder, hoppa.... tyckte årets course var aningen för hård.

Dynastar Autodrive 63
hejans vilka skidor... bästa på länge fungerar i det mesta, påminner om en p40 i pisten men bättre skär igenom vilken skitsnö som helst. fartstabila och säkra, snabba kant till kant....
offpist duger den bra oxå. dens breda nos gör att skidan flyter upp bra...
kanon

Dynastar 4*4 powertrac
bättre... betydligt bättre än årets modell då dom gjort den mjukare vilket har gjort den mer allround.
tycker den påminner mycket om sal. x-scream i sitt beteende.

Scott intoxica
Stort sätt samma som årets. fungerar kanon offpist (faktist en av de bästa) men förlorar fett i pisten...

Scott intoxica p2 (twintip)
kanon skida... fungerar som en sal 3v i pisten då den carvar grymt bra... hoppar man blir man inte besviken då den är lätt och har bra balans. tycker den är bättre än 1080..
desutom är den bra mycket snyggare

1080 kommer förrästen komma i en assnygg färg nästa år unik för UK och Japan: blå vit och röd...
asläckra.....

Atomic 10 22
race.. bara race. svåråkta. du måste kämpa för hålla do under kontroll, gör du det så är dom underbara..
ingen bakfylle skida alltså...

kontakta mig om ni undrar nåt

hej då

Tillbaka
Topp