nästa trend

• Trådstartare Trådstartare Anal-Og
  • Start datum Start datum
nästa trend
railtrenden är här för att stanna,, känns som du kommer dö ut..men de är bara en känsla jag har

nästa trend
Varför skulle railtrenden dö ut? Ungefär som att ta bort portarna i störtlopp, "Äh, de har vart så jävla trendigt att svänga runt dom där nu, så vi skiter i de och kör rakt ner istället!"

Senast ändrad:
nästa trend
ja har inget emot railtränden, min bror svettsade en rail åt mig för ett tag sen så ja e jävligt hipp faktist. höhöhö.

nästa trend
Rails kommer såklart inte att försvinna, men fokus kommer helt klart att skifta och om ett par år är det säkert inte lika "hett" med jibbing som det är idag.

Efter den första jibvågen (typ 92-95) skiftade fokus rejält och jag har faktiskt ett nummer av Transworld Snowboarding från 97 som inte har en enda bild på någon som åker bräda på någon form av räcke!!

nästa trend
Folk kommer inte sluta raila men andra sakre kommer kanske bli mer populära. T.ex långsamma cleena snurrar typ en fet 360 med tweekad indy över ett stort hopp

nästa trend
tailarna kommer alltid att finnas kvar xD det är ju en sak i sig inom skidåkning, att dra en stor fet 360 har en viss känsla och att klara en lång rail har en viss känsla xD

nästa trend
Rail är ju kul ibland men ganska maintsream, att raila på snowboard är ungefär är som att ha ett par Vans-kopior från Din Sko på sig. det är ju så skateboardwannabe på något sätt. Kalla mig puritan men att raila på nedfallna träd är snowboard för mig.

nästa trend
Nästa stora trend är hästhoppningstrenden, man inspireras av hästhoppning och i viss mån dressyr. Parkerna kommer att innehålla hinder som ser ut som grindar dekorerade med stora blomsterarrangemang. Byxorna kommer att vara tajtare mer ridbyxaktiga och skorna blir högre och blankare. Jackorna kommer att gå mer åt kavajhållet fast i Gore-tex.

nästa trend
winterstick är närmast trots att han inte har svaret på frågan.

Svaret är: Att skidåkarna äntligen droppar (slutar kånka omkring på) stavarna i ytterligare ett försök att bli lite mer lika snowboardåkarna. Parkskidorna blir kortare (blades-slolomcrvers) för att bli mera tail/noseanvändningsvänliga, precis som en snowboard nästan! Hoppen byggs med brantare kick och landning så att man kan göra fler volter och skruvar (kängru, bravo och bosonflippen finns i varje trickpåse). Sammantaget innebär detta en länge väntad revival för freestyle grenarna hopp och balett.

och plötsligt blir det mörkt....

Senast ändrad:
nästa trend
Javisst focus skiftar ju på olika typer av åkning, blir det för mycket focus på en sak så slår det tillbaka. Håller med Doughboy i övrigt, jag har också ett gammalt ex av Transworld från 97 och hittade ingen bild på någon som åker på "räcken".

I övrigt så ligger det i Snowboardindustrins intresse att kidsen åker på rails, klart att dom exploaterar detta i annonser och videos för att kunna sälja mer brädor och prylar som folk kör sönder.

nästa trend
Slow 180 & 360 med långa grab:ar i fläskit stora hopp är det som kommer att va inne från och med nu.. även spin:ar kombinerade med volter kommer att börja synas i snowboardvärlden, som skidåkarna redan har gjort i några år.. cleana backflipar och frontflipar är också helt rätt.. men de som vi har fått tillräckligt av är railen och snabba 900 & 1080:s..

slow 180 me 30 meters flygfärd is the shit...

nästa trend
Att ha byxorna uppe i armhålorna kommer blir trend, den trenden har ju redan kommit när det gäller jeans.typ.
Och det kommer också bli trend att åka twintips utan stavar och med rugby skydd.

nästa trend
Jag tror på ännu mer skateprylar men det har ju redan börjat komma rätt stort, köra på stats-spots med platta landnignar o grejer kolla bara That, forums nya film dom kör ju en massa trick i Björns Trädgård Bowlsen! Sen ännu mjukare brädor så man kan göra "riktiga" crooks,blunts å smithgrinds/slides.

nästa trend
Ja tror på onefooters.. finns de nåt coolare än en fet onefoot rail eller hopp.. va en kille som körde det på en streettävling i frankrike förra året.. han gjorde några hopp o nån rail enfotad (som med båda fötterna skulle varit bäbisenkla) o kom nästa etta!.. så det är på ingång!

nästa trend
nästa innegrej är väll att åka skidor inne? kan ju faktiskt inte bli mer inne än så.

Tillbaka
Topp