Nu ska jag (Emilia) och min bror (Oscar) försöka göra en kortfattad redovisning av vårt kändisliv.
1. Jag och min bror var stora fan av SVT;s serie Rederiet, och en vaker dag träffade våran mor Vera Bengtsson (hon den gringe säkerhetschefen) på ICA. Så nu är vi lyckliga innhavare av hennes autograf. Vi har även sett den finska kvinnliga kaptenen sola toppless på stranden.
2. Min kompis satte en tomat i rektorns huvud under skolans största matkrig.
3. Alla tjejerna i våran lillasysters klass har träffat Darin och fått hans autograf.
4. Jag (Emilia) har dansat Maccarena på Skandinavium Horseshow. På storbildsskärm.
5. Jag (Oscar) har stått bakom Kungen i matkön, plus att mina kompisar bjöd honom på köttbullar och potatismos, och han tackade ja!
6. Kungen har tittat ner i min kompis barnvagn när hon var liten, och sa att hon var väldigt söt.
7. Våran kusin har vart tillsammans med Jesper Blomqvist (fotbollsspelare), det var hon som gjorde slut.
8. Jag (Emilia) har haft Lotta Engberg som musiklärare.
9.Jag (Oscar) har varit med i ett inslag på BingoLotto.
10. Mammas syssling har vunnit VM i gång.
11. Hans Wallén som fick silver i segling i OS i Atlanta, är vi släkt i släkt med.
12. Våran fd granne var förbundskapten för svenska landslaget i segling, jag (Oscar) har vart tillsammans med en av hans döttrar, jag (Emilia) har supit hans andra dotter under bordet och klippt av hennes hår.
13. Stig ur ICA reklamen brukade vinka till mig förra sommaren.
14. Jag (Emilia) har nekat en kram från rapparen Ken, han var så dålig.
15. Min kompis har blivit utskälld i mataffären av Magnus Härenstam.
16. Jag (Oscar) har fått en gratis glass av glassbilen.
17. Vi har autograferna från författarna till böckerna om Sune och Bert. Jag citerar "Till Emilia från Sune med ljuva pussar.
18. Våran lillasyster har vart med i Sälen TV.
19. Jag (Emilia) har hängt med LoopTroop under en dag på en festival i Tyskland.
20. Jag (Oscar) har flera privata mail från Loop Troop.
21. Våran bror har spelat fotboll med IFK.
22. En tjej i min klass utgav sig för att vara adlig då on hette Carolin P Sylvan, tills jag fick reda på att P stod för Pettersson.
Om vi inte har de bästa, så har vi i alla fall flest.
Tack tråden, den har förgyllt våran kväll.
23. Just det min kompis har vart på förfest med Latin Kings och hånglat med Dogg, han är ful!