New-school riders rules!

Skantz

Aktiv medlem
New-school riders rules!
Detta stod i en skidtidning 1998 då skidåkningen var på frammarch.

"Vecka 4 tillbringade jag i åre med mina polare.
På väg ner i worldcup-backen stannade vi vid några hopp på vänstra sidan av backen.
Jag hoppade först och väntade på mina polare. Då ser jag fyra dårar komma efter varandra i en otrolig hastighet ner mot högra sidan av pisten mot ett brant gupp. Plötsligt såg jag hur den första lättade upp mot grantopparna och gjorde en perfekt mute grab. Den andra gjorde samma sak. Den tredje satte ena skidan på den andra skidan och tillbaka. Brutalt! Den fjärde gjorde inget speciellt men nog såg det rätt ut för det. Jag son vanhelgar denna typens skidåkare kunde inget annat göra än att lyfta på hatten, mössan, visa tecknet hang loose och fundera över vilka det kunde varit. Det var bland det vackrare saker jag någonsin sett! Keep jumping!"

snacka om tuffa saker....
tänk om man kunde få se nått så häftigt idag i backarna!!!

New-school riders rules!
Jo...det fanns en tid då det gick att göra feta hopp utan att någon först byggt en lekpark. Det gick till och med att hoppa utan twintips...tro det eller ej...

That´s all kids! / MM

New-school riders rules!
det fanns en tid före 1080 då man som liten unge böjde upp bakändarna på sina lättaste tävlingsskidor och snowboardåkarna tittade surt på en när man körde och landade baklänges i hopp som de inte vågade köra utan bara satt ovanför och glodde på...

New-school riders rules!
fan va tufft.
Jag son vanhelgar denna typens skidåkare kunde inget annat göra än att lyfta på hatten, mössan, visa tecknet hang loose.
det v a den bästa delen, det klassiska hang loose tecknet. YEAH

New-school riders rules!
Knyt näven lite löst, fäll ut tumme och lillfinger i en telefonliknande hållning. kan utföras antingen statiskt eller medelst en lätt vickande rörelse i roterande riktning. Hang loose, dude!

Snödjup

Tillbaka
Topp