Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Nån som vet nåt om skidåkning på andra sidan klotet jorden, och hur det är att bumma/jobba på skidort där? är otroligt sugen på att åka dit, och skulle gärna ta med mig nån mer... nån intresserad?
Jo men visst. No problemo. Fast säsongen e ju snart över. Motsatta årstider du vet. Snön kommer i juni och de stänger i oktober/november.
Är du instruktör så kan du lätt få jobb. Jag jobbade mest i barer å shit. Enkelt som helst att få, utan arbetstillstånd, svenskar ligger högt i kurs. Bättre så för då får man dagarna över till snölek.
Fråga mig om det är nåt du undrar. Jag var där i två år och ska nog dit nästa säsong igen. Underbart ställe.
/Peter
NZ är mycket bra! Inte så höga toppar men brant och utmanande terräng på sina ställen. Var själv i Mount Hutt, Coronet Peak och Treble Cone där jag tyckte Treble Cone var klart bäst. Ett tips är dock Cragieburn.