ngn annan som har brutit ngt ?

Risken finns väll att det är en hel del här inne som brutit saker och ting. Själv har jag haft tur faktiskt. Har bara kluvit nyckelbenet mot bröstbenet. Fast då kände ja mej inte som en turgubbe precis. Jääävligt ont gjorde det. Jag har tre nyckelben hur många har ni?

Jamm:

Så jag vet vad du går igenom, men 1 månad låter ok. Jag kunde inte ens röra armen utan abnorm smärta på typ 4-5.

Nepp har aldrig brytit något men jag fick en näthinnelossning på vänsterögat efter en landning på platt av en rejäl smäll i huvudet (trots att jag hade hjälm). Operationen gick väldigt bra men jag kan inte läsa med det ögat längre:(

jag kan inte kasta snöboll på vintern för att jag landade på axeln för några år sedan. Sen fick jag även problem med andra axeln efter att en jävla bonde crosscheckade mig under en hockey match, så nu är båda mina axlar lite halvtrasiga.

Men det kanske inte räknas som en riktigt skada.

Det är inte kul, stackare.
själv skadade jag mig i knät förra helgen. Har vart hos sjukgymnasten och han tror det kan vara minisken eller korsbandet...tjoho. så min planerade säsong ser ut att gå i kras. men jag hoppas ju förståss på det bästa. ska dit på fredag igen så då hoppas jag att han säger nått annat. ja vi får se.
krya på dig!

Båda nyckelbenen, näsbenet och ett avslitet ledband i tummen.. men vad gör man inte för sporten man älskar.

jag har snittat 3 revben varje säsong hittils...har haft en tendens till att köra in i träd i högre hastigheter... som tur är gör inte revbenen så ont att bryta utan brukar kunna åka igen så fort doktorn är färdig med hans jobb. läkning kan ske samtidigt som jag åker :D
sen bröt jag foten engång men tänkte inte så mycke på det trodde det typ var en stuckning lr så.. hade dock problem att få ner foten i skridskorna och pjäxorna under ett par dagar sen gick jag till doktorn efter en vecka drygt.. han stirra på mig och sen fick han bryta av vissa ben i foten igen eftersom de läkt snett.. det gjorde ont....

en kille i vår klubb (hockey) bröt nacken.. han vart tacklad i ryggen. han kan varken åka skidor gå och knappt prata. :(

Men denna knäcker det mesta: Spricka i båtbenet (i handen) gips 12 veckor, HELA sommarlovet... Oj vilket roligt sommarlov det blev.

-O_O-

jag bröt handleden en gång. fast det var ioförsej för att jag spelade brännboll. :P. hur fan kan man bryta handleden av brännboll? eller jag råkade skriva fel. dte var en spricka i handleden men det gorde ont utav helvete ändå. sen hoppade min handled ur led en gång när jag hoppade på studsmatta hemma hos en polare. vågade mej på lite farligare saker så jag skulle hoppa och landa på gräsmattan. men jag halkade för jag hade strumpor på mej. så jag flög med huvudet före men jag hann få upp handleden så jag inte slog med i huvvet.. så handleden böjdes liksom bakåt i fallet. och jag som skulle tälta med min kompis och allt. nå jag åkte in till doktorn nästa dag och röntgade mej men det var inegt brutit men doktorn sa att handleden hade hppat ur led men att den hade hoppat tillbaka av sej själv nästan direkt.

Brutit av hela bröstbenet (snowboard) skulle typ läka 3 månader men åkte bräda veckan efter kraschen, och brytit av 3 fingrar (snowboard). Sen bara lite hjärnskakningar o stukade knän osv..

PS, Fick då ni berättade om ögonhinnor som låsnat och folk som blivit invalida.
Huvva.. Krya på er alla där ute !

Tillbaka
Topp