Ni med HI yellow lins !

mr_smiskad

Ny medlem
Ni med HI yellow lins !
Tjenare.
Jag är taggad på en Hi yellow lins till mina crowbars och de kommer vara den enda linsen jag har. Och läget är så att de blir mycker kvälls åk men lysen, Och i sverige brukar de ju vara målnigt ute även fast solen tittar fram i mellanåt. Men jag undrar alltså vad ni som har/haft Hi yellow linsen tycker om den i mulet/kvällar/sol ?
Tycker ni att jag borde byta den mot min gold lins ?
Tacksam för alla svar och tips !
/Billie

Ps. Jag har ganska bra koll på dom andra linserna så jag vill bara veta vad ni tycker min hi yellow. ds.

Ni med HI yellow lins !
HI blue är nog bättre! Jag har den och fire och är mycket nöjd. Rött glas blir nog lite skonsamare mot ögonen vid sol. Dock tycker jag den ändå är för ljus för sol.

Jag själv hade valt en pink irdium om jag bara fick ha en lins.

Senast ändrad:
Ni med HI yellow lins !
Bästa linsen du kan ha under vintern i Sverige, kanske lite ljus mot våren när solen tittar fram men för molniga dagar och kvällar är den bäst. Jag skulle aldrig kunna åka riktigt mulet eller kvällsåkning med en goldlins, ser inte ett piss...

Pink iridium är också skön, funkar till allt...

Senast redigerad av en moderator:
Ni med HI yellow lins !
Älskar Hi yellow! Sjukt bra lins. För ljus mot solen kanske, men de funkar. Men ultimat molniga dagar och kvällar. Lätt värd att satsa pengar på!

Ni med HI yellow lins !
Ska du köra mer på kvällen än på dagen bör du ju definitivt byta ut din gold lins, that's for sure. Gold har väl 12% ljusinsläpp eller nåt? Vilket är jävligt mörkt. HI yellow kommer jag inte ihåg vad den har, men nog är det väl 18% nånting? Eller är jag helt ute och cyklar.

Hursomhelst så får du ju prioritera linsens egenskaper efter de förhållanden som råder där du åker. Ska du mest köra på kvällen bör du absolut ha en ljusare lins än gold. Och vad jag har hört så funkar HI yellow även i solljus?

Ni med HI yellow lins !
MedlemJapaner sa:
Ska du köra mer på kvällen än på dagen bör du ju definitivt byta ut din gold lins, that's for sure. Gold har väl 12% ljusinsläpp eller nåt? Vilket är jävligt mörkt. HI yellow kommer jag inte ihåg vad den har, men nog är det väl 18% nånting? Eller är jag helt ute och cyklar.

Hursomhelst så får du ju prioritera linsens egenskaper efter de förhållanden som råder där du åker. Ska du mest köra på kvällen bör du absolut ha en ljusare lins än gold. Och vad jag har hört så funkar HI yellow även i solljus?
gold har 18% och yellow 81% Men ja jag tror nog de kommer funka i sol. Annars har jag ju ett par soldier med gold lins på ifall de skulle vara outhärdligt. Men liksom man går ju runt på vinter dagarna i sol ytan glasögon och de funkar ju.

Ni med HI yellow lins !
MedlemJapaner sa:
HI Yellow har 82%...
Kör på HI Yellow, skitnöjd med min lins. Trist nog har jag innte varit nå snäll med min lins så jag borde kanske vara tvungen å kosta på mig en ny denna säsong.

Tillbaka
Topp