Ni som kan så mycket, hjälp med skidval tack!

snowmobile

Ny medlem
Tjoho!

Jag har börjat köpa på mig (i min mening) bättre saker för skidsäsongen. Förra året bidde de nya pjux och i år blir det nog nya skidor. Jag är fattig student och är därför väldigt "medveten" om priset... Eller, vill ha det billigt kan man också säga...

Iaf, jag åker mest i pist, gärna offpist när det går, typ aldrig park och mest i svenska fjällen. Har kollat runt en del här på hemsidan för tips men det är ju inte alltid så lätt att veta...

Väger typ ~70kg och åker bra och gärna fort överallt. Har kanske inte världsamycke kraft i benen men jobbar på så gott de går...

Såg att K2 fujative gick på 1700 från sportconrad, är det en skida för mig? Midja under 90 på den, skoj å kunna åka baklänges (inte viktigt, men det ser ju kul ut... =D)

Tacksam för svar!

Edit: Whoops, man ska inte trycka spara förrän man är färdig...

Senast ändrad:
Fujative är en mjuk trevlig skida gjord specifikt för park, även om den fungerar hyggligt över hela berget (så länge det inte går för fort eller blir blåis...). Men åker du aldrig park såg tycker jag att du ska satsa på en lite mer pistinriktad skida, speciellt eftersom du säger att du åker bra och fort. Kanske kolla efter K2 crossfire?

Senast ändrad:
kolla på skiddatabasen hær på freeride också. den ær rætt informativ. Om du inte jibbar kan du satsa på en skida med Semi-twintip. Inte fullt så høg som vanliga twintip med andra ord. Generellt så gæller ju høgre siffra i modellnamnet en dyrare skida men æven bættre. T

har ett par vökl karma twin-tip går hur bra som helst över allt (puder, park och pist) fick dom för ca 4-5000 förra året antar att dom är ganska så mycket billigare nu? i så fall så är det lätt värt att köpa den :P