Night-session i åre Luciahelgen 12-14 december

batman

Ny medlem
Vi planerar att köra en session i åre mitt i natten helgen 12-14 dec. än så länge är det på planeringsstadiet, men helt klart det ska bli av.

Vill ha lite input om hur det skulle kunna bli: hopp, rails o sv.

Jeppenator, Joakimfilms och Batman är vi som snackat igång det hela. Alla sköna är välkomna med ideér och åsikter.

Mer info kommer

Det är nu nästan bestämt: 13 dec 00.00 Olympiaområdet

Dj är nu klar- sköna julsånger varvat med lite annat typ

Freeride är inkopplat- de har kontakt med skistar i Åre som är positiva till eventet. Mer info nästa vecka.

All info om eventet kommer att ligga på Freeride när allt är klart!!!! Håll ut

Kolla första sidan på Freeride där ligger en del godsaker nu!!!!!!! Ska bli sjukt kul

nu öigger vi även med på skistars hemsida under åre

starten blir 22.00

Det kommer att bli hopp med två kickar

Förslag på musik skickas till Borking (medlemsnamn på Freeride)

Senast ändrad:
hmm.. låter fett kul! men typ musik, sköna hopp, kanske ha en grill dära så man kan ta med sig att grilla?

Detta kan bli ett sjukt kul event!

Åre kommer ha öppet 54 timmar i sträck, alltså 2 nätter i rad denna helg, och då funderar vi på att köra ett event natten lördag 13 november å så kickar man igång eventet vid 12 slaget å köra ett par timmar mitt i natten!

aldrig vart med om en night sesh förut och de skulle kunna bli sjukt kul!
jocke som gjorde make it happen filmen skulle finnas på plats och styra film!

Batman hookar upp med åre!
och självklart står freeride och backar upp allt detta å de kommer bli en sorts "freeride tv session verson 2.0"

så nu är de bara bomba oss med förslag!
hur ska de se ut? rails, hopp?
något speciellt upplägg som vore fett?
nått annat man kan köra?

bara å ösa in förslag
hit us!
/jeppe

jstalis sa:
hmm.. låter fett kul! men typ musik, sköna hopp, kanske ha en grill dära så man kan ta med sig att grilla?
grillning är inplanerat redan, och ni ska inte ta med eget! de fixar sponsorerna ;) så ni får njuta av varm grillad korv mitt i natten helt gratis ;)

jeppenator sa:
jstalis sa:
grillning är inplanerat redan, och ni ska inte ta med eget! de fixar sponsorerna ;) så ni får njuta av varm grillad korv mitt i natten helt gratis ;)
fan vad sweet jeppe! jag tror fan jag kommer, det värkar bli sjukt kul!

haha, måste ni alltid ha någon session eller någe vart ni än åker? fel att bara åka med polerzerna

Vi kan ha ett lucia hopp. dvs. vi löär ut oss till lucior tärnor tomtat pepparkakor osv. och sen hoppar och sjunger :O:O:O så stoooked

JagGillarSkidor sa:
hur mycket snö kommer det finnas att bygga av?
ska vi förutspå väderprognos såhär 2 månader i förtid?.. hm nej.. hahaha

förhoppnigsvis finns de så de räcker till ett hopp, men de vet man aldrig säkert!
om ni fick välja setup, med ett hopp och så vilka rails skulle ni helst se där? och hur skulle de va upplagt? kom med förslag! alltid roligare när åkare får som dom vill, för oss är de ju bara att bestämma annars.. men fler blir nog nöjda om dom får vara med själva och påverka :)

hmm, låter fett kul ! :D ett medelstort hopp och typ 3 olika rails skulle vara kanon, jag skulle lätt vara där då :)

jeppenator sa:
JagGillarSkidor sa:
hur mycket snö kommer det finnas att bygga av?
ska vi förutspå väderprognos såhär 2 månader i förtid?.. hm nej.. hahaha

förhoppnigsvis finns de så de räcker till ett hopp, men de vet man aldrig säkert!
om ni fick välja setup, med ett hopp och så vilka rails skulle ni helst se där? och hur skulle de va upplagt? kom med förslag! alltid roligare när åkare får som dom vill, för oss är de ju bara att bestämma annars.. men fler blir nog nöjda om dom får vara med själva och påverka :)
Om de e för lite snö så de bara blir något rat hopp har jag hellre fler rails i roligare setups, En rak rail, Sen typ down flat down boxen,
/ PizzaAugust

jag tycker ni ska hämta s railet i rödkullen sen lite roliga boxar, ni komemr nog garanterat få hjälp av skistar med railsen om ni snackar med dom innan. så sätt upp flera å inte bara ett, då slipper vi också tråkiga köer.

låter as kul :D men det är ju så jäkla långt till åre för mig, vi får se om jag kanske droppar förbi :))

TV Åre kör igång sina morgonsändningar under skidtestarhelgen!
...o vi hjälper gärna till.
När ni fått styr på vad som händer och hur... maila oss på redaktionen så rapporterar vi ut i rutan om erat event.
Förhoppningsvis har vi tid att komma förbi och filma från eventet för att visa i efterhand.. om ni vill?

/TV Åre-rdx

vart kommer det att hållas? i bräcke området eller typ vm6an området? vore skönt ifall det var typ bredvid en lift, inte böhever åka så långt ner till liften. :)

skulle kunna ha ett eller två hopp i olika storlekar på rad, och sedan en liten raillinje med ca 2-3 olika rails på sidan om . Så man kan välja rail eller hopp för varje åk . :)

dant sa:
vart kommer det att hållas? i bräcke området eller typ vm6an området? vore skönt ifall det var typ bredvid en lift, inte böhever åka så långt ner till liften. :)
lucia åkningen är i vm8an....................................................

nån som vill dra ihop ett gäng och hyra en stuga, hem eller nått kul? :) skriv om du vill :P

TeveAre sa:
TV Åre kör igång sina morgonsändningar under skidtestarhelgen!
...o vi hjälper gärna till.
När ni fått styr på vad som händer och hur... maila oss på redaktionen så rapporterar vi ut i rutan om erat event.
Förhoppningsvis har vi tid att komma förbi och filma från eventet för att visa i efterhand.. om ni vill?

/TV Åre-rdx
klart som bara den att ni ska komma och filma:D

jag kommer BTW :D ngn som vet om liftkorts priserna kommer bli billigare unde helgen?:)

Setup:

Ett hopp som liknar rythm hoppen.

Flat rail

down flat down boxen

ett downrail med bra upphopp

Finns det något vandrarhem? leta på google men hitta inget bra, någon i åre som kan tipsa? Och hur går anmälningen till, för vi kan väl inte bli hur många som helst?

poontuns sa:
Finns det något vandrarhem? leta på google men hitta inget bra, någon i åre som kan tipsa? Och hur går anmälningen till, för vi kan väl inte bli hur många som helst?
Hedmans fjällby hehe :D sen ska de finnas något ställe som tar 50 kr per natt, kmr inte ihåg namnet bara.

Tillbaka
Topp