Nike slopar Snowboard/Freeski diskussion?

Zphinx

Ny medlem
Vad anser ni om detta? Tänkte att detta kunde vara en samlingsplats för diskussionen, kul att höra vad ni har att säga!
Personligen tycker jag att det är lustigt att dem backar ur för att det inte genererade tillräckligt mycket med para för deras kassa!

:cool:

En reflektion jag har är att en av deras stora namn är halldor helgason, två av hans andra sponsorer är, bräda: lobster och bindningar:switchback bindings.

Detta är två märken han själv delvis står bakom och iallafall switchback är väldigt nytänkande, sr vi gryningen på helgasons eget bootsmärke? Förslag på namn, utseende eller vad genidraget som skiljer dem från andra boots blir?

Halldor har fler märken han står bakom, b.la 7/9/13, Hoppipolla headwear. Menar du att om Nike backar ur snowboard-världen så kommer det få Helgasons att pusha fram nya produkter? Gillar tänker i så fall!

Tycker hur som att det är lite underligt att dem slopar sitt koncept, trodde dem var väletablerade, men har inte haft någon kontakt med Nike direkt ;)

Zphinx sa:
Personligen tycker jag att det är lustigt att dem backar ur för att det inte genererade tillräckligt mycket med para för deras kassa!
På vilket sätt är det lustigt? De vill ha en så stor vinst som möjligt, alltså slopas avdelningar som inte genererar vinst, eller tillräckligt stor sådan.

Sjukt besviken på att jag aldrig kommer få köra ner mina fötter i ett par mytomspunna Nike pjux. ACG kollektionerna var också dumt att slopa.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp