nikon d3100 bra för mig?

nikon d3100 bra för mig?
Tja!

Den kameran är helt okej, det finns bättre helt klart.

Men saker du måste tänka på är:

*Känns den bra i handen!

*Hur mycket pengar du vill lägga på en kamera!

*Finns allt du vill ha där!

Sen om du vill lägga ut mer pengar på ett bättre objektiv så kommer hela kameran kännas och ta bättre bilder/filmer.

Men det är ganska svårt att hitta en kamera i dagsläget som verkligen suger, så vilken kamera du än väljer kommer du inte ångra dig!

nikon d3100 bra för mig?
Tjena,
Tycker du ska välja någon av Canons modeller, t.ex 550d, 600d, 60d då canons film funktion är bättre främst då den kan filma i 60fps vilket kan vara viktigt om man filmar sport.

Kanske en 600d som även har en skärm som kan vinklas Canon 60d prisjakt

nikon d3100 bra för mig?
niclassandqvist sa:
Jag säljer en Nikon 3100 om du är intresserad, stativ, motljusskydd, väska, 8gb minneskort och uv-filter följer med, 3800 och den är din :)
Du skall icke kränga ting på forumet!

nikon d3100 bra för mig?
Nu skrev väl iofs trådskaparen att han mest skulle fota så då kanske man borde prata lite om det också.

Om du ska fota skidåkning tycker jag det är viktigt att kameran inte är för slö i seriebildtagning. Enligt prisjakt tar nikon3100 3 bilder i sekunden vilket jag tycker är för långsamt. Jag tycker sisådär 5-6bps är minimum. Men självklart är det ju inte omöjligt att få en bra bild med 3bps, bara svårare.

Om du ska fota annat är säkert kameran helt formidabel. Så länge du gillar modeller som är lite mindre och lättare (och plastigare).

Senast ändrad:
nikon d3100 bra för mig?
Det viktigaste är linsen du sätter på huset. Investera i en eller två riktigt bra linser först.

d3100 är ett hus bra nog. Idag fotar jag med D700 men didigare tog jag alla min bilder med en gammal Nikon D80 ofta med 50mm 1.4. Kanske den mest prisvärda linsen idag.

Du kan kolla min sida för lite D80 bilder, mer dom äldre inläggen i bloggen:
http://stefanhellberg.com/

Tillbaka
Topp