Niseko/Hakuba slutet på dec-6:e januari

Gazza1

Aktiv medlem
Hej som tråden låter så funderar jag och en polare att sticka till Hakuba eller Niseko 25:e dec till 6:e januari. Har aldrig varit i Japan tidigare och allt jag läst om det förut så har folk rekomenderat från mitten på januari och framåt. Det jag undrar är hur snö förhållandena brukar vara så här års. Snöar det mycket eller ska man vara glad om belagen är någonlunda när man kommer tillbaka?

Har varit i Hokaido två år i början av januari och har aldrig sett en sten. De fanns nog men många meter ner.

Förra året var det en meter tunnare snötäcke i Hakuba i början av januari än samma tid föregående år. Det kan alltså variera rätt ordentligt, men därmed inte sagt att det kommer vara tunt. Det märks främst i skogen, där mer sly och låga träd sticker upp.

Jag och en polare skall också åka till Niseko eller Hakuba strax innan nyår och stannar till mitten på januari. Några tips på boende? Bekvämligheten är inte det viktigaste, utan snarare pris och tillgänglighet. Har förstått att det kan vara bra att boka i tid för den perioden.
Vi kommer välja Hakuba/Niseko utiffrån var vi kan få bäst boende.

Jag och polaren åker till Hakuba och boendet är klart men jag vet inte vad det heter. Var lite strul att få tag i bra boende varför vi kommer först bo på ett ställe i 8 dagar och 5 på det andra. Bägge är fulla har jag fått uppfattning om. Har inte kollat boende alls för Niseko. Alla brukar föreslå Hakuba powder lodge men den är fullsatt enligt deras hemsida.

Har det kommit någon snö i Hakuba än eller dröjer det ett tag till?

Gazza1 sa:
Jag och polaren åker till Hakuba och boendet är klart men jag vet inte vad det heter. Var lite strul att få tag i bra boende varför vi kommer först bo på ett ställe i 8 dagar och 5 på det andra. Bägge är fulla har jag fått uppfattning om. Har inte kollat boende alls för Niseko. Alla brukar föreslå Hakuba powder lodge men den är fullsatt enligt deras hemsida.

Har det kommit någon snö i Hakuba än eller dröjer det ett tag till?
Bo på Monkey Rider istället, riktigt skönt hak. Hälsa Tony! :)

Tillbaka
Topp