Nishiki Shot, bra?

Cri11e

Ny medlem
Nishiki Shot, bra?
Tja.

Jag har tänkt att köpa en ny cykel och jag har funderat på Nishiki shot. Någon som vet om den är nå bra eller om det finns någon bättre? Jag har tänkt att köra mest street och lite skog, men även göra lite långa resor(max 1 mil). Det jag kräver av en hoj är att den ska hålla för att hoppa från ungefär 1,3 m. jag betalar också max 6000kr för en hoj.

Var snälla och kommentera :)

Nishiki Shot, bra?
jag har en nishiki shot, den är bra. Men du skulle streeta. Framgaffeln är bäst att hoppa med, inte mycket till street men resten är väldigt bra! =) (Y)

Nishiki Shot, bra?
jib-is-fun sa:
jag har en nishiki shot, den är bra. Men du skulle streeta. Framgaffeln är bäst att hoppa med, inte mycket till street men resten är väldigt bra! =) (Y)
Nej och åter nej. Nishiki är bara ett annat budgetmärke som säljs på teamsportia. Går oftast sönder på mindre än 1vecka.. Det är fan inte bra grejer. Nu får ni ge er. Kanske är bra grejer om du är 11 och väger 30kg men då är den förmodligen alldeles för stor för att du ska kunna utvecklas.

Kan väl vara snäll och länka lite som är något

Revellbikes
http://www.blocket.se/vi/15394505.htm?ca=1_9_s

(Obs sammanträffande med att det är samma märke på min hoj. Försöker inte marknadsföra lr liknande) Schysst ram iaf. Bmx vevar osv. Står dock ingen speclist..
Billig var den också.

Nishiki Shot, bra?
säger som dom andra, köp nåt annat. du kan gå en grym beggad hoj för inte många laxar och inte nishiki skit. är det inte Biltema som säljer dom? isf säger det väl allt? stormarknad och cyklar = katastrof. hade

Senast ändrad:
Nishiki Shot, bra?
det står en nishiki utanför min korridor, och den har ramen gått av på. GÅTT AV!
helt sjukt, metallen är bruten vid bakre dämparfästet.

jag tycker det talar för sig själv.

Nishiki Shot, bra?
Asså, jag är inge direkt cykelproffs :p Street för mig:hoppa i lite mindre trappor, åka i trappor, köra på bakhjulet och sånt, det är street för mjig :). så jag behöver ingen jättebra cykel. det ända jag vill kunna är att framför allt hoppa och kunna cykla runt utan ngra problem, sen även att kunna köra i skogen då men det kan man ju med typ alla. Tack för alla kommentarer, skulle dock sitta fint med fler :)

Senast ändrad:
Nishiki Shot, bra?
köp inte den det är bara skiT det är typ 4 st jag känner som har sån..Vevpartiet har losstnat på allas gaffeln går sönder dirrekt men den cykeln är jävligt skön men den går paj skit lätt när som helst kan vevpartiet lossna KÖP INTE DEN ..

Nishiki Shot, bra?
skulle inte heller välja den där nishiki shot:en, men måste ändå rätta er lite.
Nishiki är ett helt ok märke, speciellt om man vill ha xc-cyklar och väljer deras fina kolfiberramar.

Sedan så designas de och monteras i göteborg. Jao, svenskt märke alltså!

Själv gillar jag märket Identiti. Har själv en Dr Jekyll.
Har även cyklat mycket på Identiti Krisis som jag gillar otroligt mycket. Men ska du inte tävla i 4x så ska du nog välja något annat.
Identiti P45 finns vad jag vet både som 24" och som 26", har bara cyklat på 24" med stel gaffel. Riktigt rolig hojj som påminner mycket om bmx.

Oavsett om du inte kallar dig bra så tycker jag inte att du skall välja för tung hojj. Om du ska ha en dämpande framgaffel så tycker jag även att du skall satsa på lite bättre grejjer med en gång. Personligen är jag mycket förtjust i marzocchi. En DJ1:a eller 2:a kanske?

/ebeth

Nishiki Shot, bra?
har en 24seven slacker (24sevenbikes.com) gå in där o kolla. min cykel är en 24 tummare men det finns än 26 tummare också gå in och kolla men observaera att priser är i pund

Nishiki Shot, bra?
jag köpte en scott voltage yz15 den är jag skit nöjd med den gick utmärkt att hoppa med o street det var inte problem att cykla 2.5 mil så jag rekomenderar en voltäge:P

Nishiki Shot, bra?
Man får vad man betalar för. Ska du hoppa i trappor eller köra en fet dirt bana bör du inte välja en hoj med den utrustningen för 6000. Delarna är inte gjorda för det även om det kanske ser ut så. Då bör du välja en helstel singelspeed stålcykel som tål hur mycket våld som helst.

Att sedan säga ett märke är skit bara för man har lyckats misshandla sönder en hoj med något som den inte är avsett för är så härligt onyaserat och barnsligt att det bara kan förekomma på Freeride.

Nishiki Shot, bra?
Med grymma komponenter är faktiskt Shoten mycket bra street cykel. 15" ramarna är faktiskt mycket kvicka och sköna också. Lyssna INTE på kidsen som trycker ner Nishiki! Tycker att du ska snacka med en cykelaffär, dem kan nog ge dig bra tips!
Lycka till

Tillbaka
Topp