Nitro Magnum + Burton Stiletto

Hej. Det verkar vara ganska många här som kan en del om olika brädor så jag tänkte höra mig för lite innan jag köper nytt. Jag har kika runt lite på nätet och fastnat för Nitro Magnum (Wide) samt ett par Burton Stiletto bindningar. Är det någon som vet något om dessa? Om de pajjar efter en vecka eller om de var det bästa köp ni någonsin gjort? Jag kommer åka hela vintersäsongen och då kommer jag åka lite allt möjligt (offpist, pist & park). Jag är 187 lång, väger 80kg och har st 44 på dojjorna. Låter detta som ett vettigt köp eller är jag helt ute och seglar? Kom gärna med tips på andra grejjer om ni tror att något annat passar mig bättre.

-John

Stiletto är en tjejbindning, inte för att det är något fel med att spanar in den..

dock! antar jag att den är något smalare samt mjukare för att bättre passa just tjejers krav..

med tanke på att du väger hyfsat mkt samt har rätt stora fötter skulle jag satsa på något mer manligt anassat...

typ Custom eller allra helst Cartel så klart..

peacee!

ok tack :)
Jag såg även att Magnum är en ganska bred bräda (278mm). Blir det jobbigt att åka på en så bred bräda i pisten? Enligt guiden här på sidan bör jag ha runt 260mm.

Den är för bred köp någon smalar runt 250mm räcker gott och väl. Har själv 44 och kör på en som har 25,3 (i mitten på brädan då)

Tillbaka
Topp