nitro mini eero, HJÄLP? (bråttom)

• Trådstartare Trådstartare siifa
  • Start datum Start datum
S

siifa

Guest
jag har åkt bräda denna säsong och gillar det skarpt, så nu tänkte jag köpa mig en ^^, har fastnat för nitro mini eero, 146 cm är den.
själv är man 159 cm lång och väger omkring 50 kg, åker lite allt möjligt men tänkte börja testa rails, hopp osv. vi får se hur det går..

men skulle denna bräda passa mig, eller har ni andra förslag? jag är ingen direkt expert på det här området... >< värt att nämnas, jag vore tacksam för någon slags hjälp

http://www.nitrousa.com/en/boards/mini_pro_eero/mini_pro_eero_146

Senast ändrad:
nitro har riktigt bra brädor, och jag tvivlar på att eeros pro model är ett undantag. men du borde kolla om man midjan är bred nog för dina fötter.

halfleif sa:
nitro har riktigt bra brädor, och jag tvivlar på att eeros pro model är ett undantag. men du borde kolla om man midjan är bred nog för dina fötter.
P.S. du var ju tjej så midjan är kanske inte nåt problem.

(jag vet hur man redigerar, tryckte på fel knapp bara)

Senast ändrad:
aa, där sa du en bra sak.. får mäta lite, har ganska stora skor

Den har ju 244 i ww vilket inte är speciellt litet ens. Burton Uninc 56 har 246, vilket folk med storlek 42-43 eller kanske ännu större kör på utan några som helst problem. Har du inte större än 41-42 så är det ju inte några som helst problem. Det beror ju också på hur bred stance och hur mycket duckstance du har, eftersom brädan blir bredare ju längre ut du kommer. Sen beror det ju också på om du bara kör freeride och så, då du kanske lutar dig mer eller nåt än om du chillar i parken, men då skulle du inte köpa den här brädan eftersom den är gjord för park :)

Lycka till!

Passar nog bra. Jag är 160 lång å väger 50+ men kör på burton 1,45 bräda. Den är lite kort men passar bra till jibb =)

så den är alltså en parkbräda rätt i genom? enligt tabellen eller vad man nu ska kalla det på hemsidan passar den till det mesta, jag vill ha en lite allt möjligt, satt om den bara är för park dissar jag nog den :(

Det är nog bra om du är någorlunda nybörjaraktig att köpa en mer förlåtande bräda än någon svåråkt hård jävel ^^ Kör på den, den funkar till allting...Kanske inte en tungåkande puderbräda precis men...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp