nitro misfit, rätt val?

surfolle

Ny medlem
nitro misfit, rätt val?
shoo!
har ett BIG problem!, köpte en nitro misfit logo 158.6 här om dagen, men vet ej om jag gjorde rätt -.-
är typ 184 o väger strax under 70
åker park,park o park! allt från stora kickers till lekfulla boxar.

så jag funderar på T1.an elr dominanten då jag fick för mej att misfiten skulle bli lite för hård o lång för att kunna \'\'leka\'\' med!

ps. (köpte brädan på öppet köp så kan byta)

vad tycker ni om dessa 3 brädor?
SNÄLLA hjälp mej!

nitro misfit, rätt val?
Finns ju mängder av rena park brädor. Kolla på Junkard tex...

Rome artifact fick ju goodwood 09 bla

Sen tycker jag en bräda på 158 cm är lite lång för en parkbräda om man är 184 cm och väger under 70....

Senast ändrad:
nitro misfit, rätt val?
mh har kollat runt rätt mycket, men kollar främst efter förra årets modeller då min plånbok inte e för tjock "(

nån erfarenhet av T1an elr dominanten? hur dom uppför sig i stora hopp osv.?

/ Olle

nitro misfit, rätt val?
Jag håller nog med dig om att den är lite för hård för att leka med när du inte väger så mycket.

Dominanten e nog lite väl fladdrig för stora hopp. Jag skulle nog satsat på en T1 156 om jag var du. Har hört bra saker om den :)
Den blir nog bra allround för dig. Man vill ju inte ha för kort om man ska landa efter stora hopp.

nitro misfit, rätt val?
Skulle satsat på dominanten . blir tungt att pressa t1an för dig skulle jag tro , du väger ju inte så mycket .
sen är ju frågan hur fladdrig dominanten egentligen blir .

nitro misfit, rätt val?
Jag var några kilo tyngre, några centimeter längre, när jag körde på en dominant 159 (tre år sedan). Funkade perfekt, både på rails och större hopp. Satsa på en dominant 156 du! :)

Senast ändrad:
nitro misfit, rätt val?
tack som fan för svaren! :D
men sjukt svårt val.... båda verkar vara grymt goa parkplankor
lutar lite åt dominante dock!.. men fan T1an... GAAH detta blir svårt! men återigen TACK för svaren!

Tillbaka
Topp