Nitro Punisher bräda...

Roskabo

Ny medlem
Nitro Punisher bräda...
Hejsan.
Jag är i inköpartagen och behöver några råd.
Har åkt snowboard ca 4 säsonger och har väl åkskicklighet därefter oxå.
Är i behov av att förnya all min utrustning, och tänkte passa på nu när alla företag börjar rea ut sina produkter.
Har på www.blue-tomato.at sett ut åt mig en utrustning som jag anser passar/duger åt mig.

Bräda: Nitro Punisher 162
Bindning: Burton Freestyle Bdg
Boots: Burton Moto

Utifrån förekomst av mina storlekar samt prisnivå (ca. 4500 kr tot) har jag valt denna utrustning.

Vore tacksam om någon kunde ge mig några råd/tips, om detta är en klok sammansättning eller om jag är helt fel ute.

Är en allaorundåkare.

Nitro Punisher bräda...
Jag tycker att du ska satsa lite mer krut på bindningarna. Burton Freestyle är ju typ de billigste och enklaste bindningarna på marknaden. Uppgradera minst till Custom om du nödvändigtvis ska ha Burton. Även Custom är en rätt medioker bindning men alla tror att den är jättebra bara för att det var Burtons toppmodell för 8 år sedan. Den är dock betydligt bättre än Freestyle.

Nitro Punisher bräda...
Jag Håller med Doughboy om bindningarna. Köpte ett par freestyle innan den här säsongen och de gick fan sönder på en vecka!

Nitro Punisher bräda...
Håller med ! Köp ett par Burton Custom istället, lr satsa på ett par SP bindningar! Custom duger ju åt Shaun White så jag tror nog den är mer än en medioker bindning Doughboy ;D

Nitro Punisher bräda...
ok...Tack för det...bindningen sög med andra ord...skorna då..duger dom?

Visst är det väl en fördel om skor å bindnig kommer från samma tillverkare...passform å dylikt, eller är det bara marginelt..?

Nitro Punisher bräda...
jns:
Jag tror knappast att SW åker på Custom direkt från produktion. Han åker förmodligen på något som ser ut som Custom men som materiellt sett är bra mycket bättre. Smart marknadsföring från Burtons sida, men det gör inte Custom i standardutförande till en bättre bindning.

Roskabo:
Jag har en enda gång under snart 20 år på snowboard haft bindningar, Drake F-50 (01), och boots, Northwave Quest (98), från samma tillverkare och jag tycker inte att det har någon som helst betydelse vilket märke det är på dem, bara det är bra prylar. Det är mest Burton som gör en grej av detta eftersom de så gärna vill att man ska köpa både boots och bindningar av dem.

Köp ett par Flux! Det är de absolut skönaste bindningarna jag någonson testat.

Peace.

Nitro Punisher bräda...
Doughboy, Shaun White åker på ett par Standard Custom, inte några special, han gör detta för att han tycker om dess mjuka flex.

Nitro Punisher bräda...
jns:

Visst gör han det. Och Mervin Manufacturing stoltserar med reklam där man säger att deras brädor tillverkas av stolta amerikanska snowboardåkare trots att en av deras Gnu-serier tillverkas i Kina. SW tjänar grova pengar hos Burton. Det är inte så svårt att säga en sak och göra en annan när miljonerna tickar in.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp