Nitro T1, nått och ha?

Gaffe

Ny medlem
Nitro T1, nått och ha?
Hej, har nu läst igenom hela forumet efter nått att gå efter när jag ska köpa ny nitro bräda i helgen.
Har inte direkt fått nått svar på vilken bräda som passar eftersom alla säger olika. Därför måste jag fråga igen. Tror ni på Nitro T1 för en 178 cm, och 72 kg tung kille? Glider för det mesta runt i parker men på vägen dit blir det ju även pisterna =P. Tacksam för alla tips jag kan få om valet.

Nitro T1, nått och ha?
Om du läst genom HELA forumet så skulle du veta att det krävs MER information av dig för att få en tillfredställande svar..

du är 178.. ja bra .. du väger 72kg.. bara muskler som jag eller hur ? ;)

Du vill åka mest park..

då återstår bara en sak... hur stora fötter har du ?

.........

sen.. Nitro T1 .. *tänka*

Längd 156cm
Sidecut/Radie 8.1/8.3/7.2
Effective Edge 119cm
Waist Width 250mm
Nose Widht 292mm
Nose Lenght -
Tail With 292mm
Tail Lenght -
Set Back 1.0cm
Stance 50-62cm
Base Redline Base
Sidewalls Sandwich
Core Powercore

... Park, jib & lekbräda .. så du har gjort att bra val mannen.

Nu.. 25 i midjan gör att du (enligt mig) borde ha från 42-43 i skor.. så kommer den att funka klockrent.. (det handlar ju lite om vilken stance och vilka vinklar du står med...)

-.....

så.. vi säger att du har 43 i skor.. står 52 i stancebredd och men duck-vinkel --> -12 / +18

då har du HELT rätt bräda :)

/Pinn

Nitro T1, nått och ha?
Aa förlåt jag kanske slarva igenom några sidor =).
Du har klockat in allt. Stämmer 42-43 i storlek (US 11).
72 kg muskler även där =P. Nä men du tror de blir en bra bräda? De låter härligt. Har haft en hel del besvär med att hitta en, men de va grymt bra inlägg av dig så det tackar jag så mycket för =).

156an passar bättre än 159an??
Tack så mycket för inlägget.

/Gus

Nitro T1, nått och ha?
sen vet jag inte vilka skor du har ..

US (amerikansk storlek) 9 är 42, US 9½ är 42½ US 10 är 43 och US 10½ är 43½ och US 11 är 44

så jag hoppas inte att du har US 11 ???? (sen mäter jag i Burton-storlekar)

har du US 11 = 44 i skor så kanske brädan kan bli en liiiten smula för smal..

men som sagt.. du säger att du har 42/43 så då funkar det..

156.an för mera lek, å rails å fetra spinns + massa jibbing

159.an till mera feta hopp och lite mindre rails, lek å jibbing..

(ja skulle lätt ha tatt 56.an om ja skulle vara en parkråtta)

jag körde dominant 154 förra säsongen... fett skön längd i parken.. (vill tom gå ner till 150)

Nitro T1, nått och ha?
Jag har haft 2 stycken 156or och nu har jag en 153a... (jag är 179 och väger in på ~65 pannor)
Den är riktigt mysig, men inget om man gillar tailpresses och sånt, för den är stenhård.

Riktigt bra för park, hålen är mittmonterade och brädan är likadan fram som bak = lika lätt att köra fakie som vanligt.
Faktiskt har jag aldrig testat en bräda som är lika smidig och rolig (om man bortser från att den är så hård, fast man kan iofs göra höga ollies pga spänsten)

anledningen till att jag har haft tre stycken beror på den halvdana kvaliteén! den första släppte limningen 2-3 dm vid stålkanten/belaget på. Den andra knäckte jag + att samma sak hände med stålkanten.
153an har hängt med ungefär 5 veckors åkning nu... (fick den i slutet på förra säsongen)

iofs åker jag rätt många veckor per säsong, och det är hopp och rails som gäller, så allt kan man nog inte skylla på kvaliteten. + att man nu har fått 3 brädor för priset av en :)

Nitro T1, nått och ha?
Haha 3 för priset av en låter ju inte fel =). Hur tyckte du det var med reklameringen på nitro brädan, läste lite om att de skulle va jobbigt? Men du tycker om brädan då?

Fan de e lite skrämmande de där med storleken på skorna nu asså. Råka ut för de en annan gång, varje kruvtagning blev ett skär med dojjan så det gick åt skogen.
Kanske är bäst om jag mäter skon då lär jag ju få ut marginalerna.

hur blir åkningen med en så "kort" bräda då?

Nitro T1, nått och ha?
reklameringen gick lätt... in till skilab, så kollade dom att det var en garantisak (vilket det är när limningen släpper) sen bara plocka ut en ny. Hur lätt som helst, och dom är inte så grininga eftersom dom inte förlorar något på det. Japp brädan gillar jag mycket.
(jag har storlek 43/44 ungefär och det är inga problem, har aldrig skrapat i foten)

åkningen i pist är helt okej, värre blir det när det är puder. då är det inte lätt med så kort bräda och mittmonterat.

Tillbaka
Topp