Nitro t2.

radioleg

Ny medlem
Nitro t2.
Funderar på att köpa denna bräda som folk verkar tycka så gott om. Brädan är ju twin tip så antar att den är mjuk (eller?). Antar därför att den kommer duga gott i parken men oroar mig för farten och offpisten. Någon som kan säga något vettigt om hur denna bräda är att åka på? Och hur mycket den kostar.

Nitro t2.
den är rolig, teståkte en förra säsongen.

i år finns den ju dessutom i 3 olika utförande, "standard", ltd. back in black och album covers...

köp den, du kommer inte bli missnöjd

Nitro t2.
jag ska lätt köpa den. bra att den inte är för mjuk. Finns den inte bara i 2 utföranden, den med gul/röd undersida och den som är typ prickig? blir den gula. skillnadern på T1 å T2 då, är T1:an mjukare eller?

Nitro t2.
finns i en superlimited variant med album covers på undersidan. finne inte med på deras sida...

T1:an är en helt enkelt enklare bräda. köp T2. och köp den prickiga.

tror inte du kommer uppleva den som "för mjuk", och om du tvivlar så köp en misfit istället (om du enbart vill ha nitro).

har själv en nitro misfit 158 :)

Nitro t2.
den prickiga alltså... tveksamt. Kan inte riktigt bestämma vad jag tycker om den. lite ...lam liksom. däremot med ett albumcover på undersidan, det låter grymt. Jag har alltid gillat gult, det är en fin färg.

Nitro t2.
visade sig att det inte var alls så lätt att få tag i "back in black". De hade ingen på nitrolagret i sverige å kommer tydligen inte ta hem någon heller. Det fanns dock två vanliga 155:or kvar. Jag beställde en sådan.

Lite trist är att de tydligen inte kan se på kartongen om det e röd eller gul undersida, så jag vet inte riktigt vad jag får. Hoppas som fan att det blir en gul.

Nitro t2.
Har förra årets nitro T2. Den me gult å svart i en ring på baksidan. schön bräda. =)

Min e rätt hårt körd så den har mjuknat rejält.
Men köper man en ny är den mkt styv med sjuk popp.

den går som ett spjut i pisten både regular å faky.
de e väl inte direkt någon offpist-bräda, man står ju i mitten så de blir svårt att få bakvikt i lössnön.
men vafan, den e grym änå ju.

Den kostar 5295 i nytt skick.

vi ses i chamonix 0405!
mvh
axel

ps. jag såde nitro förra året så jag vet mycke om brädorna. fråga mig om ni vill veta nått annat. ds

Nitro t2.
Ok. det låter jättebra. Jag får min nya bräda imorgon så jag e riktigt peppad.

Vad är detta popp som alla pratar om? förklara snälla, det verkar vara något viktigt.

Nitro t2.
Suttit och läst massa nu och hjärnan har kaos...
Verkar vara en mysig bräda helt klart.
Hur är den att hoppa med då? Lattja runt som ett barn?
Kör en Burton Seven nu (som verkar lite små farligt att säga här men...)
som jag tröttnat på... Vill ha nåt nytt lattjo att leka med.
Nånstans i Staterna man kan köpa den?
Nån med webshop helst, dollarn nu gör såna affärer roliga!

Tackar!

Förresten, trodde jag hade rätt bra koll på lite av
det mesta men twintip. På skidor är det ju solklart men
med bräda? Är inte alla det? Sökte och fick en miljon träffar...

Nitro t2.
Hej,
Twintip på bräda: Innebär att det är identisk flex och form både i nos och tail, och man står ofta centrerad på brädan. Det innebär att brädan uppför sej precis likadant oavsett vilket håll du åker med brädan (exemplevis med tailen framåt när du åker regular, likaså fakie). Twintip är en fördel när man åker mycket park och rail, jibbar och åker mycket switch (och switch-landning i lössnö). Om de inte är twintip kallas de för direktionella brädor (de har ju förstås både nos och tail, men är inte identiska).

Ride on,

PS. Handla från staterna: tänk på att det tillkommer tullavgift, moms, samt EU:s extra tilläggsavgift för varor med ursprungsland USA (temporärt). Ibland har man tur att komma undan det, men man behöver ta in dessa extra kostnader i kalkylerna.

Nitro t2.
Hej Tokfel,

Information om EU:s tilläggstull för varor med ursprungsland USA

För nuvarande är den på 15% och höjs med 1% per månad. Från den 1 mars är den 17%. Den 1 mars ska Kommissionen lägga fram ett förslag till Rådet om översyn av förordningen (läs mer i länk 3 nedan).

- Kolla in Tullverket http://www.tullverket.se/se/nyheter/Privat/kopa_varor_fran_usa.htm
- Kolla in Kommerskollegium http://www.kommers.se/documents_show.asp?id=831
- Lista på varorna http://www.kommers.se/binaries/attachments/2517_Varor_som_kommer_att_omfattas_av_strafftullar.pdf

Sen kan du ringa Tullens informationstjänst för att ta reda på mer specifikt om dina varor faller in under tilläggstullen.

Någon bra webbshop i USA? Har egentligen inga bra tips. När jag handlar, vet jag vad jag är ute efter och går vanligtvis via "märkets" egna hemsida (eller kontaktar dem) för att ta reda på vilka detaljhandlare som säljer över nätet (eller vilka om är villiga att sälja overseas).

Här är en: http://www.the-house.com/snbd-nitro.html ,jag har ingen erfarenhet av dem och de verkar inte sälja overseas (kolla med dem).

Ride on,

Nitro t2.
Tjena!!...kör på en nitro T2 back in black 157!!....Köpte den från www.blue-tomato.at för 499 euro.
Det är lätt den skönaste bräda ja kört på!!....den är inte så mjuk..men de e sååååå grym pop i!!....å den är helt underbar att snurra med!!...köp den back in black som ser ut som en bit av en måltavla under..den e såå fet!!....=).....Köp den inte från USA Visst dollarn är låg och man kan luras att det är billigt. Men det tillkommer dyr frakt och tullskatt. Om du ska tjäna på att köpa från USA så ska du ha en kompis där som du kan skicka den till....sen får han skicka den till dig som en "gåva"......då slipper du både dyr frakt och tullskatten!! OM du inte känner någon så köp från tyskland/österrike....de e skattfritt.....man slipper ofta betala frakt...ja betala inte ett skit i frakt....å sen ere grymm servise...fick min efter 4 dar....jag beställde den med Drake Matrix bindning...när den kom var ena bakkappan trasig....då ringde ja å snacka me dom å sen skicka ja tbx bakkappan i en låda 5 dar efter hade jag en ny hel i brevlådan...å dom stog för extra frakten...de kallar ja fan servise!!

om du redan hunnit köpa bräda i år...så vet du till nästa gång att du ska handla nere i europa!!

Peace out maaan

Nitro t2.
tja!!
köpte nitro t2 back in black förra året (04). har åkt en säsong!!
lätt den skönaste brädan som existerar.

beställ från Tyskland/Österrike...mycke billigare...dom har i princip allt.....fraktfritt till sverige på dom flesta ställena!!
Gå in på www.blue-tomato.at

=)

Tillbaka
Topp