Nocopy

cHedlund

Ny medlem
Nocopy
Hej!

Nu har jag en fråga är de ngn som åker på nocopyskidor undrar som hur dom är? om dom är poppiga stabil osv... ni fattar!

Tack på förhand

Claes

Nocopy
tror halva freeride ska åka med dom i vinter, och eftersom det är andra året dom gör skidor om jag inte minns fel så kanske man inte ska förvänta sig för mycke. Inge hat nu jag är bara realistisk!

Nocopy
Lite nyfiken på vad ett par skidor kommer kosta för b-sponsrade? Annars håller jag med titti, man ska nog inte vänta sig allt för mkt...

Nocopy
1495 för freestyle skidorna...utan bindning, 2500 med bindning

så stog de i det mailet jag fick angående b-spons..sjukt lamt tycker jag!
så jag tänker inte köra på några nocopy.

Nocopy
Ser inte det lama i det b-sponspriset? Låter hyggligt tycker jag. Fast samtidigt är det ju inte samma sak att lägga ut 2500 spänn på en skida som man inte vet något om egentligen. Annan sak om det varit en etablerad tillverkare.

Nocopy
theseb sa:
Ser inte det lama i det b-sponspriset? Låter hyggligt tycker jag. Fast samtidigt är det ju inte samma sak att lägga ut 2500 spänn på en skida som man inte vet något om egentligen. Annan sak om det varit en etablerad tillverkare.
Äh man måste ge det en chans. I ärlighetens namn så bygger ju ofta ett skidköp på andras erfarenheter och åsikter.

Nocopy
theseb sa:
Är väl dynastar som gör deras skidor om jag inte missminner mig.

Nocopy
Hej
Ingen av er kommer att kunna hitta en mer avancerad twintip för samma pengar. SÅ här kommenterar t.ex. en kille från Österike som heter Mathias Gschwandter och åker på nocopy skidor:

About the NoCopy skis:

Firts of all the colourfull design stroke my mind. very flashy... Läs mer
Then after the first turns on the slope i realised HOW light they are.
Thought it would be strange to hit kickers but after some runs in the park I was stoked how creative you can act with these skis. And most amazing part of the ski: the Flex. Bring Urban skiing to the next level!
really enjoid to ride the skis!!!

skidan är vrid styvare, lättare, lite hårdare och med fortfarande mycket bra pop. Detta gör att den fungerar också mer allround både i pist och även hyfsat utanför pisten.

PS. Det är inte Dynastar som gör våra skidor, förövrigt spelar det ingen roll vem som gör våra skidor för det är vi som bestämmer hur dom ska byggas!! DS

Senast ändrad:
Nocopy
Jag tror jag läste att NoCopy var med på MadeInChina-listan i åka skidor för ett tag sen, eller var det black crows? hmmmmmm....

Nocopy
R-R sa:
Jag tror jag läste att NoCopy var med på MadeInChina-listan i åka skidor för ett tag sen, eller var det black crows? hmmmmmm....
Många märken tillverkas i Kina, tex. K2 som skriver till och med "made i China" på sina skidor Det betyder inte att det är Kineser som konstruerar skidan.

Vi tillverkar våra skidor i Kina. Eftersom jag också är involverad i produktionen så vet jag också att det är VI som väljer material, konstruktion och kvalitet.

Vi kan hålla ett lågt pris också pga. hur vårt företag är uppbyggt och hur vi valt att vår organisation fungerar samt hur vi marknadsför oss. Allt det kostar pengar som måste betala sig av produkten (vilket är självklart)

Den enda anledningen till tillverkning i Kina är att deras löner är lägre så att du inte behöver betala 8000 kr för vår skida. Det är inte många i detta avlånga land som skulle kunna avgöra om en skida var tillvekad i Frankrike eller i China genom att åka på den!

Vi köper inte in en Kina konstruerad skida och skriver Nocopy på den dom har ju inte direkt någon alpin tradition i Kina så det skulle ju inte fungera.

Nocopy
Som tamizan skriver så är det högst troligt att det är de låga kostnaderna i china som gjort att de lagt produktionen där. Sen kan ja hålla med om att det låter B när man läser Made In China. Men å andra sidan så får de ju en mycket billigare skida som de kan sälja. Sen tror jag personligen att folk generellt har lite förutfattade meningar om lågprisskidor från t.ex China. Har ingen aning om hur bra/dåliga NOCOPYs skidor är men jag skulle inte köpa dem. Lägger hellre en tusing till för att känna mig säkrare på kvallitet. Men som jag redan sagt har jag ingen aning om hur NOCOPYs skidor är. De kanske är jättebra, kanske sämst, I don't know.

Nocopy
Lite om bspons så äre säkert att ägaren typ köper in grejerna för halva priset elr ännu mindre. Han tjänar alltså pengar på alla bsponsrade åkare.
Om ni har märkt så verkar vem som helst kunna få bspons av märket. Själv hade jag bspons av factionskis och köpte ett par men hade turen att få riktigt bra skidor, men ändå inte så bra i parken utan mer offpist. Men jag var inte riktigt nöjd med dem i parken och tyckte mina gamla var bättre.

Nocopy kanske gör bra skidor vad vet jag?

Men det blir lite som att köpa en triss lott för några tusen och senn antingen få ett par grymma skidor elr en säsong "förstörd" pågrund av ett par kassa skidor.
Jag har ialf lärt mig att spons är inget man söker, utan något man får för att man är bra elr duktig på att marknadsföra märket.

Nocopy
Jeansmannen sa:
Som tamizan skriver så är det högst troligt att det är de låga kostnaderna i china som gjort att de lagt produktionen där. Sen kan ja hålla med om att det låter B när man läser Made In China. Men å andra sidan så får de ju en mycket billigare skida som de kan sälja. Sen tror jag personligen att folk generellt har lite förutfattade meningar om lågprisskidor från t.ex China. Har ingen aning om hur bra/dåliga NOCOPYs skidor är men jag skulle inte köpa dem. Lägger hellre en tusing till för att känna mig säkrare på kvallitet. Men som jag redan sagt har jag ingen aning om hur NOCOPYs skidor är. De kanske är jättebra, kanske sämst, I don't know.
En "lågprisskida" låter som en skida av sämre kavalitet! Vi tillverkar inte lågprisskidor. När ni känner på våran skida så märker ni att det inte är en dålig skida.
Våran skida ligger i butik rekomenderat pris. 5000kr Och vi garanterar kvalitet!!

Vår ambition har varit att alltid hålla högsta möjliga kvalitet. I vinter kommer ni förstå att vi är ett märke att räkna med av samma kaliber som K2, Head eller Armada mfl. Längtar efter vintern!!!!!!!!!!!!
Vi ses på facebook!!

Nocopy
Tamizan sa:
Jeansmannen sa:
En "lågprisskida" låter som en skida av sämre kavalitet! Vi tillverkar inte lågprisskidor. När ni känner på våran skida så märker ni att det inte är en dålig skida.
Våran skida ligger i butik rekomenderat pris. 5000kr Och vi garanterar kvalitet!!

Vår ambition har varit att alltid hålla högsta möjliga kvalitet. I vinter kommer ni förstå att vi är ett märke att räkna med av samma kaliber som K2, Head eller Armada mfl. Längtar efter vintern!!!!!!!!!!!!
Vi ses på facebook!!
När jag utryckte mig med ordet lågprisskida menade jag det priset B-spons åkare får, så fel av mig.

Det du skriver låter ju väldigt lovande och kanske lite för bra. Jag menar varenda skidföretag garanterar kvalitet med två utropstecken, men sen är det inte säkert att alla uppnår detta. Alla skidföretag har som ambition att hålla högsta kvalitet, det är självklart. Tycker det känns bra att ni är så framåt och övertygade på era skidor men att uppnå samma nivå som de ledande stormärkena inom skidvärlden fnner jag ganska komiskt. Tror inte att det är en omöjlighet att ett företag kan slå sig in på marknaden och etablera sig. Men för att göra det tror jag att man måste vara ganska realistisk och räkna med att det tar några år. Ni är ju bevisligen ett väldigt ungt företag och det känns som att ni lovar lite för mycket. Men om ni lyckas så är det ju bara bra.

Nocopy
Tamizan sa:
v-larsson sa:
Jag undrar också?
Ska åka på dom i vinter var det tänkt så man vill ju vet alite!?
Du kan maila mig dina frågor på janus@nocopy.se
Det finns ju olika märken för att alla inte tycker att ett enda märke är det bästa. Vi har ingen ambition att bli lika stora som dom andra för då måste vi ha en annan typ av organisation med flera anställda och då blir vi tvungna att ta ut mer pengar ur varje produkt vi säljer vilket skulle höja priset för våra produkter till slutkonsument.

Jag har varit inom sport handeln sedan 95 och vet att ibland blir det fel i produktion så att etablerade kvalitetsmärken får en massa reklamationer. Det är sådant som kan hända. Vi hoppas att vi har koll på allt och att dom skidor som vi testat på två av killarna i vårt företag Parik (3 år i ST:Anton och duktig jibber)Andres(Designat en del av våra kläder & skidor, avancerad åkare) Mathias Gschwandter Från Österike, Avancerad jibber.

Det som också gör oss trygga med våra skidor är dom märken som också har tillverkning i samma fabrik Mycket också för att vi lagt in mer teknik i våra än vad dom andra märken valt. Jag kan inte nämna några namn.

Nocopy
Tamizan sa:
Tamizan sa:
v-larsson sa:
Jag undrar också?
Ska åka på dom i vinter var det tänkt så man vill ju vet alite!?
Det finns ju olika märken för att alla inte tycker att ett enda märke är det bästa. Vi har ingen ambition att bli lika stora som dom andra för då måste vi ha en annan typ av organisation med flera anställda och då blir vi tvungna att ta ut mer pengar ur varje produkt vi säljer vilket skulle höja priset för våra produkter till slutkonsument.

Jag har varit inom sport handeln sedan 95 och vet att ibland blir det fel i produktion så att etablerade kvalitetsmärken får en massa reklamationer. Det är sådant som kan hända. Vi hoppas att vi har koll på allt och att dom skidor som vi testat på två av killarna i vårt företag Parik (3 år i ST:Anton och duktig jibber)Andres(Designat en del av våra kläder & skidor, avancerad åkare) Mathias Gschwandter Från Österike, Avancerad jibber.

Det som också gör oss trygga med våra skidor är dom märken som också har tillverkning i samma fabrik Mycket också för att vi lagt in mer teknik i våra än vad dom andra märken valt. Jag kan inte nämna några namn.
Lite svårt att läsa vissa delar av det du skriver, men jag har aldrig påstått att ni vill bli lika stora som de största. Däremot skrev du "I vinter kommer ni förstå att vi är ett märke att räkna med av samma kaliber som K2, Head eller Armada mfl.", vilket jag tolkar som att ni ska bli lika bra, inte lika stora, lika bra som de större märkena. Sen har jag inte så stor kunskap om själva produktionen i sig men jag ANTAR att det inte är fabriken som avgör hur bra skidan blir, utan de ritningar ni lämnar in som de bygger efter? Sen om ni till viss del har samma material som de större märkena i era skidor är det bara positivt. Du skriver också att ni lagt in mer teknik i era skidor. Hur kan du veta det? Känns som att företag kanske inte vill avslöja allt om skidans upbyggnad för andra konkurrenter som dessa sedan kan dra nytta av, eller har jag fattat det fel?

Nocopy
Jeansmannen sa:
Tamizan sa:
Tamizan sa:

Lite svårt att läsa vissa delar av det du skriver, men jag har aldrig påstått att ni vill bli lika stora som de största. Däremot skrev du "I vinter kommer ni förstå att vi är ett märke att räkna med av samma kaliber som K2, Head eller Armada mfl.", vilket jag tolkar som att ni ska bli lika bra, inte lika stora, lika bra som de större märkena. Sen har jag inte så stor kunskap om själva produktionen i sig men jag ANTAR att det inte är fabriken som avgör hur bra skidan blir, utan de ritningar ni lämnar in som de bygger efter? Sen om ni till viss del har samma material som de större märkena i era skidor är det bara positivt. Du skriver också att ni lagt in mer teknik i era skidor. Hur kan du veta det? Känns som att företag kanske inte vill avslöja allt om skidans upbyggnad för andra konkurrenter som dessa sedan kan dra nytta av, eller har jag fattat det fel?
Ursäkta att det blev lite rörigt, jag är dessutom lite ordblind ;)
Med mer teknik menar vi bl.a.olika laminat samt kärna som kan få skidan mer vrid styv utan att bli för hård. Hur vi vet hur andra gör och inte gör får vi fram när vi valt fabrik och diskuterat olika vanliga och ovanliga konstruktioner med dom olika tillverkarna.

Det andra jag pratade om är mer företagsekonomiska saker om hur man driver ett företag till så små kostnader som möjligt mm.
Har du fler frågor så tar vi det via mail.

Tillbaka
Topp